Berita Auto

Volvo Telah Bekerja Keras Sejak Kelahiran Semulanya Dengan Pelancaran XC60 SUV

Selepas jualan 2010 oleh Ford Motor kepada  Li Shufu billionaire China Zhejiang Geely Holding, jurutera Volvo bekerja keras menunaikan janji pelaburan USD11 bilion untuk menjadi satu alternatif sebenar kepada persaingan dari Jerman.

volvo_xc60_2

Hari ini Volvo menuju kearah 3 tahun berturut-turut memecah rekod jualan global. Margin keuntungan operasi suku pertama melonjak kepada 7.5% daripada 0% dalam tempoh yang sama tahun 2015, meletakkan ia di tempat ke 3 dihadapan Mercedes-Benz dengan 7.1%. Di tempat kedua ialah Audi dengan 9.0% dan BMW kekal di atas dengan 9.4%.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Berita yang lebih baik datang dengan pelancaran semua baharu XC90 SUV yang sehingga kini telah memenangi lebih daripada 100 anugerah global termasuk 2016 North American Truck of the Year. XC90 juga hanya 18 mata di belakang membawa pulang 2016 European Car of the Year, satu penghormatan yang tidak pernah dimenangi oleh sebuah SUV dan ia juga tidak pernah dianugerahkan kepada jenama premium. Volvo juga menewaskan Mercedes, Jaguar, BMW dan Audi untuk menuntut kategori Brand Design Language pada majlis Car Design Awards bulan lepas.

Exterior Details (9)

Previous post

Apabila Kereta Anda Kena Recall Untuk Beg Udara Takata ...... Apakah Yang Dilakukan?

Next post

KITA Tunggu Plug-in Hybrid Crossover Yang Lebih Murah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *