Gaya Hidup

Rangkaian BMW iPerformance Mendapat SAV X5 untuk hanya RM388,000

BMW baru sahaja melancarkan SAV X5 versi plug-in hibrid daripada hanya RM388,000 sebuah. Ia akan menyertai rangkaian baru  iPerformance elektrik penjimat bahan api, model  kurang pelepasan yang akan datang kepada semua 22 bilik pameran BMW Malaysia.

Kereta-kereta iPerformance akan mengambil teknologi yang dibangunkan untuk BMW i pelbagai kereta elektrik dan memperkenalkan mereka ke dalam model arus perdana, sama seperti model M Prestasi syarikat itu menggunakan reka bentuk dan kejuruteraan kepakaran BMW M.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Kereta-kereta iPerformance akan mengambil teknologi yang dibangunkan untuk rangkaian kereta elektrik BMW i dan memperkenalkan mereka ke dalam model arus perdana, sama seperti model-model M Performance syarikat itu menggunakan reka bentuk dan kejuruteraan kepakaran BMW M.

The all-new BMW X5 xDrive40e (4)

 

Tiga daripada model plug-in hybrid (PHEV) BMW iPerformance  BMW 225xe Tourer Active, BMW 330E saloon dan BMW X5 xDrive40e akan disertai oleh 740e BMW dan salun 740Le xDrive dalam masa terdekat.

Luaran, kereta iPerformance boleh dikenal pasti dengan lencana eDrive pada tiang-C, titik flap pengecasan pada sayap sisi dekat depan dan, dalam beberapa kes, lencana i pada sayap depan. Ini terdiri daripada slat biru pada gril buah pinggang BMW dan hab roda aloi biru. Di dalam pula, model iPerformance mempunyai menu eDrive dalam paparan panel hitam dan, dalam kebanyakan kes, eDrive pada sills pintu.

The all-new BMW X5 xDrive40e (4)

Semua model iPerformance mendapat manfaat daripada motor elektronik canggih, bateri lithium-ion yang berprestasi tinggi dan sistem pengurusan tenaga pintar yang dibangunkan oleh BMW untuk semua-elektrik i3 dan plug-in hibrid i8.

Dalam  BMW 740e dan BMW 740Le xDrive gabungan enjin petrol 2.0 liter TwinPower Turbo  dan motor elektrik disegerakkan menghasilkan gabungan 322 bhp. Mereka mampu meliputi sehingga 29 batu kuasa elektrik sahaja yang mencukupi untuk majoriti berulang-alik di bandar manakala pelepasan CO2 adalah di antara 49 dan 56g / km dan penggunaan bahan api adalah dari 134.5 untuk 113mpg.

The all-new BMW X5 xDrive40e (5)

Previous post

SUV atau Crossover. Apa bezanya?

Next post

Nissan Pengilang Pertama Jual Kenderaan Menggunakan Twitter

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *