Gaya Hidup

Kia Mengurangkan Kesan Alam Sekitar Mengilang Kereta

Kia Motors Corporation telah mencapai kemajuan yang ketara dalam mengurangkan kesan alam sekitar daripada kemudahan pengeluaran, menurut laporan kemampanan syarikat tahunan ‘MOVE’.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Usaha berterusan pengeluar kereta Korea untuk memperkenalkan lebih banyak kaedah pengeluaran yang mesra alam telah, dalam tempoh 12 bulan lalu, mengakibatkan tahap pelepasan gas rumah hijau lebih rendah, kurang sisa dan penggunaan air dikurangkan di seluruh tapak pengeluaran domestik. Ini telah dicapai dengan tumpuan kepada kitaran semula, inisiatif kemampanan pekerja, mengurangkan pembaziran unit dan lebih bersih, kaedah pengeluaran yang lebih moden.

Pertumbuhan tempatan Kia, bertempat di Sohari, Gwangju dan Hwasung, Korea, menyumbang 56.5% daripada semua pengeluaran global Kia pada 2015 -1,720,000 unit. Walaupun jualan global tahun ke tahun syarikat itu berkembang sebanyak 0.3% pada tahun 2015, kepada 3.05 juta unit, tumpuan berterusan ke atas kemampanan seluruh kemudahan mengilang jenama itu telah dikurangkan kesan alam sekitar daripada pertumbuhan ini.

Previous post

Volkswagen Dieselgate Denda Meningkat Sehingga USD 86 Juta

Next post

Perodua Bezza Dijual Bermula Dari RM37,300 Sehingga RM50,800

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *