Gaya Hidup

Goodyear Mula Cubaan Rekod Dunia Merentasi Eurasia

Pada 30 Jun Rainer Zietlow memulakan perjalanan rekod dunia 15,200 km memandu  di seluruh Eurasia. Dalam kira-kira 8 hari, Rainer mahu memandu dari Magadan, bandar paling timur di benua Asia boleh dikunjungi dengan kereta, Lisbon, bandar paling barat di benua Eropah. Seperti yang dilakukannya dengan cabaran sebelum ini, Zietlow akan menderma dana dia berjaya mengumpul kepada badan amal SOS Village di Belarus mana beliau akan melawat selepas cubaan rekod dunia. Dengan warisan yang panjang pengalaman pertama, Rainer lagi choses Goodyear sebagai rakan kongsi yang sesuai untuk ini percubaan rekod dunia.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Sejarah

Rainer Zietlow sendirinya sudah mempunyai empat rekod dunia jarak jauh; cabaran ini akan menjadi kelima. usaha ini akan mengambil Zietlow dalam perjalanan melalui 11 zon masa, bermula pada titik yang paling melampau di Eurasia dapat dihubungi dengan kereta. Cabaran yang paling besar beliau akan hadapi adalah menyeberangi Moscow tanpa kesesakan lalu lintas dan Kolyma Highway yang terkenal di Rusia, jalan kerikil 3,000 km, anak-anak kapal yang mendesak, kereta dan tayar. Dalam usaha untuk menyeberangi supercontinent dalam masa yang memecahkan rekod, Rainer Zietlow memilih untuk bekerjasama dengan Goodyear untuk kali ketiga, dengan menggunakan syarikat tayar dengan Wrangler HP. Semua tayar Weather. kerjasama sebelumnya ialah Cape ke Cape dan Cape ke Cape 2.0.

 

440153

Tayar All Weather Goodyear
Tayar Wrangler HP All Weather, direka untuk kenderaan SUV dan 4X4 , menggabungkan prestasi sepanjang tahun pepejal di landasan dan jalan keras dengan kebolehan off-road yang kuat. Tayar ini menawarkan cengkaman agresif dalam cuaca basah, rintangan aquaplaning kuat memberikan ketenangan yang perlu ketika dalam perjalanan ke Lisbon.

Di seluruh Eurasia dari Magadan ke Lisbon
Percubaan rekod dunia dijangka mengambil masa 8 hari untuk disiapkan, dan akan melihat Zietlow dan pasukannya, jurukamera Marius Biela dan wartawan Rusia Peter Bakanov, melalui 7 negara: Russia, Belarus, Poland, Jerman, Perancis, Sepanyol dan Portugal.

Kereta itu akan membawa sejumlah tujuh tayar: empat tayar dipasang dan tiga sebagai pengganti. rakan-rakan lain cabaran termasuk Volkswagen Group Rus, pelincir LukOil, Ferodo, Champion, Immarsat, Exide, Borbet dan Kuehne + Naegel.

 

DEF-Goodyear-Infographic2-juin16

Previous post

Volkswagen Acah Kita Dengan 'Crafter', Yang Terbaru Dalam Barisan Kenderaan Komersial Mereka

Next post

Adakah Terdapat 63 juta Bom Berdetik Buatan Takata?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *