Gaya Hidup

Dalam Sejarah 75 tahunnya, Jeep Tidak Pernah Berada Dalam Keadaan Yang Lebih Baik Dari Sekarang

Sebab? Pemilik semasa Fiat Chrysler Automobiles telah melakukan apa yang tidak pernah dilakukan oleh pemilik sebelumnya: Mengglobalisasi dengan sesungguhnya  salah satu jenama automotif paling bersejarah tersendiri di dunia.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_20160610

Jeep Renegades kini dibina di Eropah (Itali), Amerika Selatan (Brazil) dan Asia (China) untuk jualan di pasaran serantau. Menjelang akhir tahun ini, pengeluaran pengganti Jeep Compass akan bermula di Brazil dan China, serta Mexico. Kenderaan jenama Jeep juga akan mula bergolek ke India, dengan pengeluaran tempatan dijangkakan bermula pada 2017.

Sementara itu, jualan dalam pasaran terbesar dan paling menguntungkan Jeep, Amerika Syarikat, naik  17% sehingga Jun melebih rekod 2015. Jeep juga sedang berkembang. dengan  SUV mewah bersaiz penuh tersendiri dengan nama Wagoneer dan Grand Wagoneer akan kembali dengan perkembangan yang direka semula Jeep Grand Cherokee pada 2019.

Pada hujung lain spektrum saiz, mikro-segmen Jeep, lebih kecil daripada Renegade, adalah di bawah pertimbangan yang kuat, terutamanya untuk pasaran di luar Amerika Utara. FCA memperluaskan kapasiti pengeluaran kederaan penguntung besar Wrangler sekurang-kurangnya 50 peratus, yang membolehkan jenama memenuhi apa yang ia lihat sebagai permintaan domestik dan antarabangsa yang tidak dipenuhi. Kapasiti tambahan juga akan membolehkan pemulangan pikap kepada barisan Jeep buat kali pertama sejak 1996.

jeep offroad2

Previous post

Yamaha Motor dan Yamaha Music Umum Kerjasama

Next post

Renault-Nissan Alliance Sertai Majlis Perniagaan Dunia Bagi Pembangunan Lestari

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *