Gaya Hidup

Toyota Mendapat Manfaat Daripada Skandal VW

Toyota melihat skandal pelepasan Volkswagen Group memberikan mereka kelebihan di Eropah, di mana pembeli yang sentiasa mencari kereta yang cekap  bahan api telah lama menyukai diesel lebih dari yang khusus Jepun: hibrid. Penipuan pelepasan VW Group tidak menjejaskan jualan diesel Toyota di Eropah tetapi ia membenarkan pembuat itu untuk memberi tumpuan kepada hibridnya.

toyota_c-hr

Eropah sudah biasa dengan hibrid sekarang. matlamat Toyota adalah untuk 50% daripada jualan akan menjadi hibrid pada tahun 2020 di seluruh Eropah. Ini bukan sahaja memainkan kekuatan teknologi mereka, hibrid juga pembina jenama yang sangat kuat.

Meningkatkan jualan hibrid juga akan meletakkan Toyota “dalam kedudukan yang hebat” untuk memenuhi  peraturan pelepasan yang ketat dirancang oleh pengawal selia EU.

Toyota mempunyai barisan hibrid yang kuat di Eropah, menawarkan drivetrain pada model Yaris, Auris, RAV4 dan Prius itu. Jenama Crossover C-HR baru ini, akan dilancarkan lewat tahun ini, juga akan mempunyai drivetrain hibrid, bersama-sama dengan versi petrol dan diesel .

Tahun lepas Toyota menjual 209,000 hibrid di Eropah, iaitu 24% daripada jumlah jualan. Ia menjangka jumlah itu meningkat kepada 270,000 tahun ini, menyumbang 30% daripada jumlah jualan.

Eropah adalah pasaran hibrid  Toyota yang kuat di luar Jepun. jualan hibrid keseluruhan adalah rendah di Eropah, merupakan kurang daripada 2 peratus daripada jumlah keseluruhan kereta baru di rantau ini manakala kereta berkuasa diesel membentuk hampir separuh daripada jualan kenderaan di rantau ini.

 

Previous post

ETCM & TCEAS Tawar Pakej Perjalanan Selamat Dan Promosi Hari Raya

Next post

Renault Clio RS 200 EDC, Sudahkah Anda Uji Pandu Ia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *