Berita Auto

Renault Clio RS 200 EDC, Sudahkah Anda Uji Pandu Ia?

Renault Clio RS 200 EDC baharu boleh disesuaikan atas permintaan mengikut perasaan dan keinginan pemandunya, menurut jenis perjalanan yang diperlukan: tenang atau benar-benar sporty, bandar atau lebuh raya, beriadah bersama keluarga atau sesuatu semata-mata hedonistik.

IMG_2633

Clio RS 200 EDC baharu menyesuaikan diri dengan serta-merta dengan melaraskan balas dan parameter enjin, penghantaran EDC (efficient dual clutch), stereng, input throttle dan ESC. casis Renault Sport tradisional dinamik menggabungkan dengan keselesaan suspensi yang jarang berlaku untuk kereta watak sukan tersebut.

Tiada tandingan terhadap stopwatch,  Clio RS 200 EDC baharu menjana pelbagai emosi. Dalam mana-mana keadaan, penyesuaian membolehkan ia memenuhi kehendak setiap pemandu … tanpa mengira perangai. Ia mempunyai personaliti sukan yang pelbagai dibangunkan oleh Renault Sport Technologies.

IMG_2634

Gabungan enjin 1.6 turbocharged petrol dan kotak gear twin-clutch enam kelajuan, adalah unik untuk Clio RS 200 EDC baharu. 200 kuasa kuda dan 240Nm tork boleh dieksploitasi sepenuhnya melalui nisbah gear yang sempurna dipadankan yang boleh dipilih secara automatik atau secara manual.

IMG_2635

Untuk semua Clio RS 200 EDC baharu, ia mengekalkan persembahan mengejutkan apabila dinilai dengan stopwatch: pecutan 0-100kph hanya mengambil masa 6.7 saat, ia boleh meliputi 1000 meter dalam hanya 27.1 saat daripada permulaan yang berdiri dan di arena pacuan kuda yang ia mampu mencapai kelajuan tertinggi 230kph (143mph): Clio Renault RS 200 EDC adalah Renault Sport yang sebenar yang ada di dalam Clio biasa.

 

IMG_2637

 

 

Previous post

Toyota Mendapat Manfaat Daripada Skandal VW

Next post

Ramuan Rahsia Dalam Enjin EcoBoost Yang Memenangi Anugerah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *