Gaya Hidup

London Black Cab Bertukar Electric

Hanya beberapa hari selepas Datuk Bandar baru di London mendedahkan rancangan untuk mengetatkan kawalan ke atas kabus toksik di bandar ini, pemilik Cina London Taxi Co. mengumpul USD400 juta untuk membantu membiayai pengeluaran teksi ikonik versi hibrid plug-in .

Zhejiang Geely Holding Group Co., pemilik syarikat yang membuat teksi hitam London yang ikonik, dijamin USDS400 juta melalui jualan bon hijau. Hasil akan membiayai pembangunan TX5, versi plug-in FX4 klasik 1958 yang didedahkan pada Oktober lalu semasa lawatan negara Presiden China Xi Jinping ke UK .

Pada minggu-minggu akan datang, Geely akan berpindah ke kilang baru di Coventry, England, di mana ia akan memulakan kerja menghasilkan prototaip TX5, kata Li. jualan komersial akan bermula pada suku keempat 2017. Itulah tarikh akhir 1 Jan 2018, apabila London akan memerlukan semua teksi baru jenis sifar pelepasan.

Kilang ini akan dapat menghasilkan 36,000 teksi elektrik setahun, jauh melebihi 23,000 teksi di jalan-jalan di London hari ini. Li berkata syarikat itu sudah dalam perbincangan dengan “bandar-bandar mega” Eropah yang lain untuk berusaha membendung pencemaran dari armada teksi mereka.

Previous post

Adam Dapat Tips Berharga Dari Zulfahmi Untuk MotoGP Catalunya

Next post

Pengguna Grab Boleh Guna Aplikasi Grab di luar Asia Tenggara & Tempah Lyft di AS Mulai Hari Ini

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *