Gaya Hidup

Fuji Heavy Industries Akan Secara Rasminya Dinamakan ‘Subaru Corporation’

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) telah mengadakan Mesyuarat Agung ke-85 Pemegang Saham mereka hari ini, dan dengan sukacitanya mengumumkan kelulusan Proposal No. 2 “Partial Amendment to the Articles of Incorporation” yang dikemukakan di mesyuarat itu. Dengan kelulusan ini, ia telah secara rasmi memutuskan bahawa FHI akan menukar nama syarikatnya kepada “SUBARU CORPORATION” berkuat kuasa mulai 1 April, 2017.

Asal-usul FHI bertarikh kembali ke asas kepada Aircraft Research Laboratory  (yang kemudiannya menjadi Nakajima Aircraft Co., Ltd.) pada tahun 1917. Setelah melalui beberapa penyusunan semula, FHI telah ditubuhkan di bawah nama sekarang pada tahun 1953. Sejak itu, Syarikat itu telah berkembang perniagaannya daripada aeroangkasa dan produk industri segmen dengan perniagaan utamanya kereta Subaru yang bermula dengan pengenalan mobil kecil Subaru 360 pada tahun 1958.

Dengan menyatukan nama perbadanannya dan jenama pada ulang tahun ke-100 tahun 1917 pengasas Nakajima Aircraft, syarikat seterusnya akan mempercepatkan usaha-usaha semasa untuk meningkatkan jenama Subaru dan mencapai pertumbuhan yang lebih besar untuk Subaru sebagai jenama global yang tersendiri dalam industri automotif dan aeroangkasa .

Mengambil langkah baru dengan nama korporat baru, Syarikat akan mengukuhkan lagi usaha untuk mencapai pertumbuhan mampan dengan menawarkan nilai yang tersendiri Subaru “Enjoyment and Peace of Mind” kepada pelanggan di seluruh dunia, mengikuti falsafah pengurusannya mensasarkan untuk menjadi “syarikat yang menarik  dengan penampilan pasaran yang kukuh dibina di atas prinsip ” pelanggan di dahulukan. ”

Subaru-Outback-3

 

Previous post

Dua Motosikal Baharu Akan Dilancarkan Di World Ducati Week

Next post

Goodyear Terima Anugerah Jenama Yang Dipercayai Reader's Digest Kali Ke-8

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *