Gaya Hidup

Audi Akhirnya Menang Di Norisring

Audi akhirnya berjaya memenangi perlumbaan pertama mereka dalam 14 tahun di litar Norisring di Nuremberg. Kejayaan itu dikecapi oleh Edoardo Mortara yang memenangi satu dari dua perlumbaan DTM baru-baru ini.

Dia yang memandu RS5 DTM untuk Audi Sport Team Abt Sportsline kini mendahului kedudukan keseluruhan pelumba, dan juga menjadi pemandu pertama untuk memenangi dua perlumbaan DTM tahun ini.

Tambahan pula, Audi juga menempa nama di tempat kedua melalui Jamie Green dari Audi Sport Team Rosberg. Dia menghabiskan perlumbaan hanya 0.531 saat dibelakang Mortara, dan 0.372 saat di hadapan pemandu Mercedes-Benz Paul Di Resta.

Wakil jenama itu bermula dengan cemerlang sejak dari pusingan kelayakan. Dengan Mattias Ekström, Green dan Mortara masing-masing bermula dari petak kedua, ketiga dan keenam, Audi memulakan perlumbaan hari Sabtu dengan tiga buah kereta lumba RS5 DTM di tiga barisan pertama grid.

Hasil dari kemenangan ini, Audi Sport Team Abt Sportsline kini menduduki tempat pertama di kalangan pasukan lumba. Namun, jenama itu masih mengekori BMW dengan beza 13 mata dalam kedudukan keseluruhan pengeluar.

Previous post

Range Rover Sport Coupe Disahkan Untuk 2017

Next post

Lamborghini Aventador Miura Penghormatan Ulangtahun Ke 50 Miura

Amirul Mukminin

Amirul Mukminin

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *