Gaya Hidup

Pembangunan Continental Menang Anugerah Teknologi Tahunan & Development Toyota

Toyota Motor Corporation mempersembahkan Continental, pembekal automotif antarabangsa, dengan Anugerah Teknologi  & Pembangunan Tahunan sebagai pengiktirafan kepada sumbangan pembangunan mereka ke arah pakej keselamatan aktif Toyota “Toyota Safety Sense C”.

Continental safety 2

Pakej keselamatan aktif ini menggabungkan teknologi keselamatan inovatif Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA), dan Auto High Beams (AHB) untuk membantu pemandu. Dengan bekerjasama, sistem membantu menangani tiga bidang utama perlindungan kemalangan: mencegah atau mengurangkan perlanggaran frontal, memastikan pemandu dalam lorong mereka, dan meningkatkan keselamatan jalan raya pada waktu malam masa memandu.

Continental menerima anugerah ini untuk pembangunan  Multi-Function Camera (MFL) dengan Lidar yang mengintegrasikan kamera dan infrared Lidar (Light Detection and Ranging Sensor) ke dalam satu unit yang padat.

Modul sensor ini mampu mengesan objek di hadapan kenderaan, dan apabila ada kemungkinan perlanggaran ia meminta pemandu untuk brek dengan amaran audio dan visual. Jika pemandu gagal brek, sistem secara automatik menggunakan brek. Selain PCS ini, MFL menyumbang kepada merealisasikan fungsi keselamatan aktif lain seperti LDA dan AHB dalam  ‘C-Pakej’ Toyota. Continental membekalkan modul sensor ini untuk lebih daripada sepuluh model Toyota seluruh dunia.

 

Previous post

Nissan NP300 Navara Kini Boleh Didapati Dengan Aksesori Ironman 4x4

Next post

Video Symmetrical All-Wheel Drive Subaru Forester

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *