Gaya Hidup

Program ‘Driving Skills for Life’ Ford Diperluas Kepada Pelajar di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia

Ford Motor Company meneruskan usaha untuk meningkatkan kesedaran keselamatan jalan raya di Malaysia melalui program Driving Skills for Life (DSFL), baru-baru ini menganjurkan bengkel untuk pelajar-pelajar di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Ford_DSFL_IIUM-2

Pelajar universiti dari UIAM adalah yang terbaru mengambil bahagian dalam program Ford DSFL, berikutan sesi dengan Institut Jerman, Universiti Taylor dan Universiti Multimedia Malaysia..

Ford_DSFL_IIUM-3

Seperti semua bengkel DSFL, mereka diberi secara percuma, dengan sesi universiti untuk menangani risiko pemandu muda hadapi di jalan raya, seperti berurusan dengan situasi yang tidak dijangka, bahaya terganggu memandu seperti penggunaan telefon bimbit semasa di belakang roda, pengiktirafan bahaya, pengurusan kelajuan dan kepentingan memastikan kerusi kanak-kanak adalah dengan kejap.

Ford_DSFL_Maeps-1

Para peserta juga mendapat pengetahuan pemanduan yang selamat dari pelbagai topik yang meliputi kawalan stereng, under-steer and over-steer, tips untuk pemanduan di lebuh raya dan memandu dalam hujan. Program DSFL menggalakkan pemanduan yang selamat dengan melengkapkan peserta membuat keputusan yang betul apabila di belakang roda, untuk mengurangkan kemungkinan kemalangan berlaku.

Ford_DSFL_Maeps-4

 

Previous post

Sekarang Perodua Juga Menawarkan GearUp

Next post

Kilang Oxford Meraikan 15 Tahun Pengeluaran MINI

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *