Gaya Hidup

Honda CR-V Kekal SUV Paling Praktik Dipasaran

Walaupun Honda CR-V generasi ke 4  ini banyak berubah secara keseluruhan berbanding model tahun 90an, ia masih kekal praktikal. Ianya masih mengekalkan kedudukannya sebagai raja SUV.

CRV-13

Ciri – cirinya yang menonjol:

Honda LaneWatch – teknologi yang menghapuskan masalah blind spot. Ia mempunyai sudut pandangan yang luas mengunakan kamera yang dipasang di bawah sebelah cermin penumpang setiap kali anda memberi isyarat ke kanan atau bila menekan butang yang terletak di hujung tangkai signal.

CRV-11

Honda yang pertama mengunakannya dan walaupun mereka mendahului bidang ini mereka berjaya melaksanaannya dengan sempurna. Tiada lag langsung dari masa anda menggerakkan tangkai sehingga timbulnya di skrin. Ini jelas sistem halus yang sesuai dengan sistem infotainment Honda tanpa rasa seperti barangan after market atau seperti ketinggalan zaman.

CRV-12

Dari segi Prestasi, skor CR-V amat baik. 5-kelajuan automatiknya berjaya mengimbangi kecekapan bahan api dengan prestasi dan adalah jauh kurang bising daripada CVT yang akan berada di dalam kelas kenderaan sebesar dan seberat ini.

CRV-0

Enjin 2.4 liter cukup kuat sementara masih mengekalkan kesederhanaan terima kasih kepada Honda Earth Dreams Technology. Paddle Shifters adalah satu tambahan yang baik juga, tetapi dalam sebuah SUV, mereka tidak merupakan keperluan mutlak.

CRV-15

Walaupun harga bermula dari  RM142,900 model 2WD 2 liter harus bersaing dengan yang serius bukan sahaja dari Jepun tetapi Korea tetapi kerana kebanyakan daripada apa yang membuat ia lebih praktikal datang sebagai standard, ia masih kutu lebih petak.

 

 

Previous post

PROTON Yakin Pulih Dengan Sokongan Kerajaan Malaysia

Next post

Rohime Shafie Dilantik Sebagai Ketua Eksekutif Proton Edar

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *