Konsep / Lakaran / Intipan

Volvo Lancar Kereta Tanpa Kunci. Langsung Tiada Apa-Apa Fizikal.

Dalam usaha pecah tanah bagi industri automotif, Volvo Cars merancang untuk menjadi pengeluar kereta pertama di dunia yang menawarkan kereta tanpa kunci dari 2017.

Pelanggan Volvo akan diberi satu Aplikasi atau App untuk telefon mudah alih mereka yang menggantikan kunci fizikal dengan kunci digital. Teknologi kunci digital Bluetooth yang inovatif, akan menawarkan pelanggan Volvo jauh lebih fleksibel, membolehkan mereka mendapat manfaat daripada cara-cara yang baru mengguna dan berkongsi kereta.

App Volvo baru ini membolehkan kunci digital pada telefon mudah alih pelanggan melakukan segala-galanya yang kunci fizikal kini tidakboleh, seperti mengunci atau membuka kunci pintu atau boot dan membolehkan enjin untuk dihidupkan.

Teknologi baru ini juga akan menawarkan pelanggan peluang menerima lebih daripada satu kekunci digital kepada aplikasi mereka yang membolehkan mereka untuk mengakses kereta Volvo yang lain di lokasi yang berbeza – mengikut keperluan pergerakan mereka berubah.

Dengan App ini tempahan dan bayaran untuk sebuah kereta sewa boleh dilakukan di mana-mana sahaja di seluruh dunia dengan kunci kereta digital ini dihantar ke telefon mereka dengan segera. Bila sampai, pelanggan hanya perlu mengesan di mana letaknya kereta sewa dengan GPS, membuka kunci dan pandu, mengelak dari beratur di meja sewa kereta di lapangan terbang, stesen keretapi.

Kunci digital Volvo Cars bererti berkongsi kereta akan menjadi kedua-dua senang dan mudah. Pemilik Volvo akan dapat menghantar kunci digital mereka kepada orang lain melalui telefon mudah alih mereka supaya mereka juga boleh menggunakan kereta tersebut sama ada ahli keluarga, rakan-rakan atau rakan sekerja di sebuah syarikat.

Volvo On Call. Phone as key

 

Volvo akan menerajui teknologi ini pada musim bunga 2016 melalui firma perkongsian keretanya Sunfleet, ditempatkan di lapangan terbang Gothenburg, Sweden. Beberapa kereta terhad boleh didapati secara komersial dilengkapi dengan teknologi utama digital yang baru pada tahun 2017.

Previous post

Pencabar Supercar Pagani Huayra BC

Next post

McLaren Memberi Penghormatan Kepada P1 dan Edisi Terhad 675LT Spider

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *