Berita Auto

Boschlah Yang Membekalkan Perisian Diesel Kumpulan VW Pada Tahun 2007

Ia baru sahaja dilaporkan bahawa Robert Bosch GmbH menghantar perisian yang Volkswagen Group gunakan untuk memanipulasikan pelepasan kereta. Walau bagaimana pun pengurusan Bosch telah memberi amaran kepada pihak pengurusan VW pada masa itu, penggunaannya adalah salah disisi undang-undang . Bosch menghantar perisian untuk tujuan ujian sahaja seperti yang dilaporkan oleh sebuah akhbar Jerman dan memberitahu Volkswagen melalui surat pada tahun 2007 bahawa penggunaan yang dirancang akan menjadi haram.

bosch_Diesel_system

Robert Bosch membekalkan banyak jenama kereta Eropah dengan perisian pengurusan  enjin diesel dan mereka kini sedang turut membantu dalam isu ini. Bosch, pembekal terbesar di dunia, sedang mengira kos kepada perniagaan dan reputasinya dengan skandal pelepasan VW itu.

volkswagen-touareg

 

Jurucakap Bosch baru-baru ini memberitahu berita Jerman bahawa komponen termasuk penghantaran dan pemeteran modul untuk rawatan gas ekzos dan sistem suntikan biasa-kereta api. Tanggungjawab untuk mengkonfigurasi ciri-ciri pengendalian komponen ini “terletak dengan Volkswagen,” kata jurucakap Bosch minggu lepas.

 

Previous post

Treler Dokumentari Focus RS Episod 1

Next post

Porsche Cayman Sekarang Beredisi Hitam

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *