Gaya Hidup

Switzerland Mengharamkan Kereta Diesel Volkswagen

Gerakan telah bermula. Switzerland baru sahaja mengeluarkan kenyataan bahawa semua Volkswagen diesel tidak akan dibenarkan untuk dijual di negara itu. Langkah pejabat Swiss Federal Roads melibati 180,000 unit kereta VW Euro 5 yang belum dijual atau berdaftar. Kereta-kereta VW terlibat adalah yang berenjin 1.2 liter TDI, 1.6 liter TDI dan 2.0 liter TDI dan mereka semua kereta yang diharamkan dantidak dibenarkan untuk dijual dengan segera.

Pengharaman jualan tidak terhad kepada hanya kenderaan Volkswagen: Audi, SEAT dan kereta Skoda juga dilanda perhentian jualan rasmi.

Kenyataan dari Volkwagen. Dr. Herbert Diess, Ketua Pegawai Eksekutif jenama Volkswagen Passenger Cars menegaskan: “Kami bekerja pada kelajuan penuh untuk penyelesaian teknikal yang kita akan bentangkan kepada rakan-rakan, para pelanggan dan kepada orang ramai sepantas yang mungkin. Matlamat kami adalah untuk memaklumkan kepada pelanggan-pelanggan kami secepat mungkin, supaya kenderaan mereka mematuhi sepenuhnya peraturan-peraturan. Saya memberi jaminan bahawa Volkswagen akan melakukan segala yang mungkin kemanusiaan untuk memenangi kembali kepercayaan dari pelanggan kami, pengedar dan orang ramai. “

Jenama Volkswagen Passenger Cars akan memaklumkan kepada semua pasaran di seluruh dunia berapa banyak kenderaan akan terbabit dalam negara masing-masing. Kami sedang berusaha secara intensif mengenai langkah-langkah pemulihan dalam koordinasi yang rapat dengan pihak berkuasa pensijilan. Kenderaan berada dan kekal teknikal selamat dan dalam keadaan baik.

Volkswagen-Jetta_2015_1

 

Previous post

Peminat Motorsports Nikmati Racing Octane Tinggi di Sepang

Next post

Pusat Toyota 2S Baru di Pandan Indah

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *