Berita Auto

Audi Q7 Diiktiraf 5 Bintang Dalam Ujian Kemalangan Euro NCAP

Konsortium Euro NCAP Eropah telah menganugerahkan Audi Q7 baru dengan kelas atas lima bintang untuk keselamatan. Keputusan untuk perlindungan dewasa di hadapan dan sisi kesan perlanggaran, perlindungan pejalan kaki dan keselamatan anak itu Audi Q7 semasa antara kereta paling selamat dalam kategorinya.

Audi Q7 Ultra

Penguji memberi Q7 Audi baru kelas atas lima bintang untuk keselamatan. Keputusan bagi penumpang belakang dalam memberi kesan perlanggaran frontal menunjukkan bahawa bukan hanya pemandu dan penumpang hadapan dalam Audi Q7 sangat dilindungi dengan baik, penumpang belakang juga terlindung. Kereta itu juga menawarkan banyak ruang dan tahap yang tinggi bagi keselamatan kanak-kanak. Sehingga enam kerusi kanak-kanak boleh dipasang dalam SUV ini. Keluasannya membuat pemasangan mereka mudah dan selesa. Tempat duduk individu barisan ketiga boleh digunakan sepenuhnya dan juga disahkan untuk kerusi kanak-kanak ECE Kumpulan III, untuk kanak-kanak seberat sehingga 36 kilogram (79.4 lb).

Q7 Audi e-tron 3

Model ini menerima “Euro NCAP Advanced” ganjaran untuk  multicollision bantuan sistem brek dan untuk rasa pra Audi asas, yang dalam keadaan bahaya  tali pinggang keledar ditegang sebelum perlanggaran dan menutup tingkap dan bumbung. Brek multicollision membantu sistem memulakan brek secara automatik dalam kes kemalangan untuk mengurangkan risiko tergelincir dan bahaya perlanggaran selanjutnya. Kedua-dua sistem adalah standard dalam Q7.

audi_q7_e-tron_1   2016-Audi-Q7-interior

Previous post

Scania Menguji Kepintaran Syarikat Pengangkutan

Next post

Audi Membawa Pulang Beberapa Anugerah Reka Bentuk 2015

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *