Gaya Hidup

Volvo Cabar AMG, M Power dan RS.

Volvo Cars baru sahaja membeli   pengeluar bahagian tuning kereta perlumbaan Sweden, Polestar dan akan menggunakan nama Polestar untuk barisan berprestasi tinggi untuk mencabar Audi RS, Mercedes-AMG dan model M kereta BMW.

Volvo-S60-Polestar-3

Kata Volvo, mereka buat masa sekarang menjual versi wagon V60 dan sedan S60 Polestar di bawah perjanjian kerjasama yang ditandatangani pada tahun 2013. Volvo mengikuti jejak Jaguar Land Rover dan juga pesaing Jerman mereka BMW dan Mercedes-Benz dalam menawarkan versi sporty model-model biasa mereka. Jualan Polestar dijangka sebanyak dua kali ganda kepada 1,500 kereta berbanding 750 yang disasarkan untuk tahun ini.

Volvo-S60-Polestar-2

Polestar, yang hanya boleh berfungsi dengan kereta-kereta Volvo, menggunakan perisian meningkatkan prestasi dan menala kereta untuk meningkatkan prestasi pertengahan enjin dengan membuat perubahan kepada kotak gear dan tindak balas throttle. Volvo dan Polestar telah bekerjasama dalam sukan permotoran sejak 1996.

Pekerja Prestasi Polestar sedia ada akan menjadi pekerja Volvo. Volvo bertujuan untuk meningkatkan jualan tahunan global kepada 800,000 kenderaan menjelang akhir dekad daripada sasaran  500,000 kereta tahun ini. Jualan tahun lepas, 465.866 buah kereta.

Volvo-S60-Polestar-4

Previous post

Jadi Pemandu Bijak Hari Raya Ini

Next post

Volvo Tawar Kerusi Booster Sedia Ada Untuk Keselamatan Anak Anda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *