Gaya Hidup

Panggilan Balik Volkswagen Passat di USA

Volkswagen Group Amerika Utara menarik balik tidak semua tetapi hanya sebahagian daripada 2015 sedan Passat di Amerika Syarikat kerana masalah talian brek yang boleh menyebabkan kebocoran cecair brek.

volkswagne-passat-2

“Kenderaan yang terlibat mempunyai talian brek di kawasan roda belakang sebelah kiri yang mungkin tidak diperketatkan degan sempurna,” kata NHTSA dalam ringkasan penarikan balik itu. “Jika talian brek tidak diketatkan dengan betul, cecair brek mungkin keluar , menyebabkan pengurangan prestasi brek, memanjangkan jarak yang diperlukan untuk memberhentikan kenderaan dan meningkatkan risiko kemalangan.”

Jika pemilik menyedari tanda tanda basah di bawah kenderaan belah tayar pemandu, ia mungkin bermakna bahawa pemasangan yang terjejas menyebabkan kebocoran cecair brek. Jika cukup cecair hilang, lampu amaran brek pada panel instrumen mungkin menyala.

“Jika salah satu daripada ini berlaku, pelanggan perlu segera menghubungi peniaga terdekat mereka atau bengkel yang berkelayakan dan membuat perkiraan untuk kenderaan diperiksa,” kata Volkswagen Amerika Utara. Kenderaan-kenderaan yang terlibat adalah yang dibina pada tahun 2015.

volkswagne-passat-3

 

 

 

 

 

Previous post

Panggilan Balik Land Rover Akibat Gangguan Perisian Jerman Brose Schließsysteme 

Next post

Volkswagen Lancar Passat GTE - Teknologi Hibrid Yang Sangat Berkesan Bagi Segmen D

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *