Gaya Hidup

Jaguar Land Rover Ambil Pendekatan ‘Whole Lifecycle’

Seramai 8,000 jurutera dan pereka syarikat telah mengambil pendekatan ‘whole lifecycle’ untuk pembangunan kenderaan, fokus untuk mengurangkan impak kepada persekitaran dari bahan mentah hingga akhirnya pembuangan kenderaan.  Ukuran ini telahpun membantu dengan sangat ketara dalam pengurangan emisi Co2, dengan EU fleet syarikat atas trek lebih rendah kepada 25% pada 2015 berbanding 2007.

JLR_Range-Rover-LWB-Autobiography-6

Seramai 8,000 pereka dan jurutera mengambil pendekatan ‘whole lifecycle’ untuk pembangunan kenderaan.

JLRland-rover-range-rover-evoque-autobiography-dynamic

JLR telah menjadi peneraju dunia dalam rekaan dan pengeluaran kenderaan aluminium –intensif, menjadi perintis kepada penggunaan proses closed-loop untuk memacu kandungan kita semula dan mengurangkan impak terhadap persekitaran pada keseluruhan kitaran hidup.  Faedahnya termasuk penjimatan berat; kecekapan penggunaan bahan api yang tinggi; emisi rendah; meningkatkan keselamatan pelanggaran, dan kenderaan dinamik yang lebih baik.

Generasi terbaru dari Range Rover dan Range Rover Sport, sebagai contohnya, adalah lebih ringan iaitu 420kg dari model terdahulu.

JLR2014-land-rover-discovery

Kini, kumpulan baru yang tinggi kecekapannya, emisi ultra rendah, enjin diesel dan petrol empat-silinder aluminium, yang dinamakan Ingenium, telah dibangunkan untuk menguasakan kenderaan Jaguar dan Land Rover baharu dan masa depan.

Enjin ini telah pun memasuki produksi di Pusat Pengeluaran Enjin jenama syarikat baharu yang bernilai£500m berdekatan Wolvehampton, yang telah dibuka pada Oktober 2014 oleh HM The Queen.

JLR-land-rover

Previous post

Perodua Sasar Jualan 1 juta Myvi Pada 2017

Next post

Tawaran Menarik Selama Sebulan Sempena 112 Tahun Ford Heritage

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *