Berita Auto

Mercedes Pamerkan GLC Coupe

Konsep GLC Coupe telah hampir kepada kajian standard produksi yang telah membawa kejayaan formula GLE coupe kepada segmen yang lebih kompak.  Kereta dinamik ini adalah kombinasi penampilan penggayaan tipikal coupe dengan rekaan idiom tulen generasi akan datang SUV. Ini ditambah lagi dengan karektor yang kuat.  Gril radiator bilah berkembar, powerdomes pada hud dan sistem ekzos empat paip membentuk satu kontras yang estetik kepada bahagian badan kereta.

MercGLCCoupe-2Manakala, elemen dari rugged-off road world, seperti tayar bersaiz besar 21 inci, perlindungan underbody depan dan belakang, jarak antara permukaan dan badan kereta serta side running boards, menunjukkan potensi kepada prestasi off-road untuk Konsep GLC Coupe.

MercGLCCoupe-7

Gabungan fungsi pelbagai SUV dan penampilan emotif Coupe Mercedes-Benz yang mendapat sambutan baik dengan GLE Coupe kini digunakan sekali lagi untuk Konsep GLC Coupe.

MercGLCCoupe-1

Tetapi, kereta pamer standard pra produksi menggunakan lebih elemn dari segmen kompak, seperti yang ditunjukkan dari segi saiz panjang di bahagian luar, 4.73m dan gerbang roda, 2.83m.

MercGLCCoupe-6

Dua dimensi ini, digabungkan pula dengan bahagian badan kereta utama yang menarik dan tegap, elongated greenhouse dan roda besar 21 inci, memberikan asas yang ideal untuk coupe generasi muda yang lebih sporti dengan sentuhan ciri off-road.

MercGLCCoupe-4

Previous post

Jualan Porsche Peringkat Global Meningkat 31.5% Dengan Penghantara Macan SUV

Next post

Audi RS3 Sportback Bakal Tiba

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *