Berita Auto

Audi Memperkenalkan Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro

Berikutan dengan berita mengenai A6 e-tron yang diperkenalkan di Shanghai awal minggu ini, Audi juga telah membina satu lagi model khas untuk pasaran Asia. Dimana model A6 e-tron adalah model khas-China (seperti banyak model VAG yang unik dalam pasaran), model Q7 e-tron akan diperkenalkan kepada banyak lagi pasaran lain.

Q7-Audi-e-tron

Dengan Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro, syarikat itu menggabungkan hibrid plug-in dengan pemanduan Quattro untuk pertama kalinya. Audi telah membina model ini terutamanya untuk pasaran Asia seperti China, Singapura dan Jepun. Ianya kelihatan sporti, selesa dan pada masa yang sama ianya sangat efisyen. Model Q7 e-tron 2.0 FSI Quattro memecut dari 0 hingga 100km/j (62.1 mph) dalam masa kurang daripada enam saat dan menggunakan hanya 2.5liter bahan api bagi setiap 100kilometer (94.1 US mpg), mengikut kaedah pengukuran yang ditetapkan di China untuk kenderaan hybrid plug-in.

Q7-Audi-e-tron-4

Dikuasakan oleh bateri ion-litium, SUV yang besar meliputi sehingga 53 kilometer (32.9 mi) ke atas kuasa elektrik sahaja – senyap, kuat dan tiada pancaran local. Jumlah rangkaian adalah 1,020 kilometer (633.8 mi). Model Audi Q7 e-tron 2.0 TFSI Quattro boleh didapati dari pengeluar di tiga pasaran tertentu bermula pada 2016.

Dengan BMW i8 yang membuka jalan bagi kenderaan hybrid di Malaysia, mungkin kita boleh melihat lebih banyak pengeluar yang menyediakan plug-in terjamin jika terdapat infratruktur bersesuaian yang disediakan.

Q7-Audi-e-tron-3

 

Previous post

Ford Mustang Dapat Siri Video Untuk Hari Lahir ke-51

Next post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini – T.I. & Young Thug 'Off-Set'

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *