Berita Auto

Jualan Global Hyundai Elantra Melebihi 10 Juta Unit – Throwback Oct 2014 Report

Elantra, pemenang anugerah Hyundai Motor beri nama AVANTE di beberapa pasaran lian, baru-baru ini telah mencapai jualan 10,000,000 unit di seluruh dunia. Elantra adalah model pertama Hyundai, dan salah satu daripada hanya 10 kereta dalam sejarah industri auto, yang telah mencapai 10 juta jualan. Elantra telah dilancarkan 24 tahun yang lalu, pada tahun 1990 mampu untuk mencapai petanda ini dengan menjual purata 420,000 setahun atau kira-kira 1,100 unit sehari.

“Mencapai tanda bersejarah ini merupakan satu bukti kepada staying power Elantra dan penarikan global kenderaan ini yang mempunyai rekabentuk yang menarik, fungsi dan prestasi yang mengungguli kelasnya,” kata Tak Uk Im, Ketua Pegawai Operasi Hyundai Motor. “Sebagai sebuah syarikat ia juga menunjukkan keupayaan kami untuk cepat menyesuaikan diri dengan perubahan citarasa pengguna dan terus menonjakkan segmen kereta kompak dengan ciri-ciri yang dahulunya hanya dikhaskan untuk kenderaan mewah.”

Generasi kelima Elantra masih  mencadangan nilai yang tinggi sebagai pilihan yang kukuh dalam segmen kereta kompak yang sangat kompetitif. Ini telah disahkan oleh beberapa penghargaan didambakan lebih dari sekitaran hayat model ini, termasuk kedudukan yang paling tinggi dalam segmen untuk kualiti awal dalam JD Power 2014 AS yang berpengaruh. Permulaan Kualiti StudySM (IQS). Elantra juga memenangi anugerah yang berprestij di seluruh dunia termasuk Amerika Utara Kereta Tahun, Autobest di Eropah, dan telah dinamakan sebagai kereta nasional tahun ini di Afrika Selatan dan Kanada, semua pada tahun 2012.

Hyundai-Elantra-2

Previous post

Audi S8 MTM Untuk Geneva

Next post

Lagu Pandu Pilihan Gohed Gostan Hari Ini – Zainal Abidin – ‘Ceritera’

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *