Berita Auto

Volvo V40 Baru Akan Datang 2016 &  XC40 Baru Akan Datang 2018

Volvo sedang mengusahakan satu lagi platform baru pada masa ini. Ia dipanggil C-segment Modular Architecture (CMA) dan akan duduk di bawah sekurang-kurangnya dua buah kereta baru. Yang pertama akan menjadi generasi baru hatchback V40. Generasi semasa adalah longgar berdasarkan Ford Focus dan menawarkan ciri-ciri premium yang lebih untuk bersaing dengan Mercedes-Benz A-Class dan 1 Siri BMW. Ia terbukti agak popular dan Volvo akan menggunakan platform CMA untuk melancarkan satu pusingan baru kira-kira 2016, hanya empat tahun selepas model semasa keluar.

Kerja besar CMA lain adalah untuk menguatkan sebuah SUV kecil yang dikenali sebagai XC40 itu. Walaupun sudah lama dikhabarkan, model mewah baru ini hanya akan siap pada 2018. Pada masa itu, pasaran akan diduduki oleh BMW X1 yang berdasarkan platform MINI baru, Audi Q3 baru yang berdasarkan MQB dan dua model dari Mercedes, GLA dan GLB.

volvo-v40a

“Ia adalah satu pilihan yang sangat semula jadi bagi Volvo. Anda mempunyai barisan yang sangat bagus: XC90, XC60, XC40. SUV kecil, itulah di mana anda akan melihat pertumbuhan. Anda lihat ia pengecilan keseluruhan, jadi saya melihat perniagaan yang besar pada masa akan datang seperti sekarang, tetapi segmen C berterusan untuk pasaran akhir premium. Kita melihat perubahan itu, kita lihat sedan pergi ke SUV, “kata Kerssemakers. Bagaimanakah rupa saingan Volvo untuk BMW X1 nanti? Mungkin seperti konsep XC Coupe 2013, sendiri preview sebahagian daripada XC90.

Volvo secara teknikal adalah syarikat premium pertama yang menawarkan versi plug-in kereta biasa. Mereka komited untuk mengurangkan greenhouse emissions tanpa menjejaskan prestasi dan telah pun membuat PHEV motor top-spec untuk XC90, yang merupakan flagship mereka.

Kedua dua V40 dan XC40 akan mendapat motor, kemungkinan besar berdasarkan unit-unit turbo empat silinder plug-in. Pegawai syarikat Sweden ini  memberitahu bahawa “25 peratus daripada jumlah keseluruhan kami dipenuhi dengan plug-in hibrid, bergantung kepada negara. “Tetapi ceri laporan ini mesti yang Kerssemakers katakan, platform CMA walaupun boleh digunakan untuk membuat C30 baru.” Ya, kita bebas untuk melakukan apa sahaja yang kita mahu “Ia bukanlah satu kepastian, tetapi kami berharap Volvo mempunyai wang untuk memulihkan salah satu hatchback 3 pintu yang paling menarik yang pernah dibuat.

volvo-v40

Previous post

Mercedez-Benz C 250 AMG Bermula Dari RM339,888.00

Next post

Pendapatan Suku Tahun Daimler Meningkat 29% Hasil dari Kejayaan Mercedes

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *