Berita Auto

Team Ducati Bersedia Menghadapi Bahang Tropika Sepang Di Shell Advance GP Malaysia

Dari dua perlumbaan hujung minggu berturut-turut, Pasukan Ducati sampai di Malaysia untuk perlumbaan ketiga dan terakhir dalam siri tiga acara luar negeri pada akhir musim ini bermakna pasukan pasukan MotoGP telah berlekuk di sekitar 35,000 kilometer perjalanan udara dalam masa kurang dari sebulan.

Pusingan ketujuh belas dan kedua terakhir musim ini akan diadakan di Litar Antarabangsa Sepang, trek kebanyakan penunggang gemari, yang mempunyai ciri-ciri yang menjadikan ia sesuai untuk mengeluarkan kuasa motorsikal MotoGP: jalan panjang lurus, permukaan trek yang luas dan banyak peluang untuk memotong. Semua pasukan datang ke Malaysia untuk dua sesi ujian musim sejuk IRTA pada bulan Februari, tetapi syarat-syarat yang sangat berbeza dengan yang diramalkan untuk hujung minggu ini.

motogp-2014-red-bull

Pasukan Ducati telah menang tiga kali di Sepang, terima kasih kepada Loris Capirossi dan Casey Stoner. Di dalam kelas perdana Andrea Dovizioso telah melangkah ke podium dua kali di Malaysia dalam 5 perlumbaan di sana, kali terakhir pada tahun 2010, sementara Cal Crutchlow tidak dapat lebih tinggi daripada tempat keenam tahun lalu dalam dua perlumbaan di Sepang.

motogp-201-red-bull

Selepas menduduki tempat keempat di Phillip Island pada Ahad lalu, Dovizioso mempunyai pegangan yang kuat di keduduken kelima dalam kedudukan keseluruhan dengan 166 mata (lebih dari 49 mata dari Aleix Espargaro), manakala Crutchlow, yang dating hampir dengan slot naib juara di Australia GP, kini di tempat ketiga belas dengan 63 mata.

motogp-20-red-bull

Previous post

Konsep Pemanduan Automatik Audi RS 7 Diperkenalkan Di litar Lumba.

Next post

Hyundai Genesis Terima Skor Keselamatan Tertinggi Dalam Sejarah ANCAP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *