Berita Auto

Volvo XC90 2015 Model Dengan Pakej Keselamatan Paling Komprehensif

XC90 yang serba baru menawarkan pakej standard keselamatan yang paling komprehensif dan teknologi canggih yang terdapat di industri automotif. Ia termasuk dua teknologi keselamatan pertama dunia: pakej perlindungan run-off road dan keupayaan auto brek di persimpangan.

109-360-support

Dalam senario run-off road, Volvo XC90 serba baru mengesan apa yang berlaku dan tali pinggang keselamatan hadapan diketatkan untuk menjaga kedudukan penghuni. Untuk mengelakkan kecederaan tulang belakang, fungsi menyerap tenaga antara tempat duduk dan bingkai tempat duduk kusyen kuasa-kuasa menegak yang boleh timbul apabila kereta melakukan pendaratan keras di muka bumi.

113-Rear-Collision-Warning

XC90 adalah kereta pertama di dunia dengan teknologi yang mempunyai brek automatik jika pemandu bertukar hala menuju hadapan sebuah kereta dari arah depan. Ini adalah senario biasa di lintasan bandar yang sibuk dan juga di lebuh raya, di mana had laju adalah lebih tinggi.

112-ACC-w-Queue-assist

City Safety menjadi nama payung untuk semua fungsi brek auto Kereta Volvo ‘, yang merupakan kelengkapan standard di XC90 yang serba baru. Ia kini meliputi kenderaan, penunggang basikal dan pejalan kaki di hadapan kereta, siang dan malam.

114-Park-Assist-Pilot

“Teknologi yang baru akan membawa kami selangkah dekat dengan visi kami bahawa tidak ada yang akan maut atau cedera parah di dalam kereta Volvo baru menjelang 2020,” kata Dr Mertens. “Titik permulaan kami mengenai keselamatan hari ini yang sama seperti ketika syarikat ini dicipta hampir 90 tahun yang lalu: situasi kehidupan sebenar. Kami mengkaji data. Kami kunyah nombor. Kami inovasi. Hasilnya adalah salah satu kereta paling selamat yang pernah dibuat. ”

Tiga bidang tumpuan akan membantu Kereta Volvo untuk mencapai Wawasan 2020: keselamatan, penyambungan dan pemanduan autonomi.

“Dengan XC90, kami mengambil langkah pertama ke arah kereta  pandu diri. Fungsi baru yang secara automatik mengikuti kenderaan di hadapan dalam lalu lintas berhenti-jalan akan menyediakan kemudahan radikal, pengalaman memandu separa autonomi, “kata Lex Kerssemakers, Naib Presiden Kanan, Strategi Produk dan Pengurusan Line Kenderaan Volvo Car Group.

110-City-Safety-intersection

Previous post

Butiran Awal Honda Civic Type R 2015

Next post

Subaru WRX Dibina Untuk Menjana Keseronokan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *