Berita Auto

Subaru WRX Dibina Untuk Menjana Keseronokan

Subaru WRX asalnya mempunyai misi bukan sahaja menjadi versi berprestasi tinggi Impreza, tetapi juga untuk memenangi WRC. Sejak itu, Subaru WRX telah berkali-kali menunjukkan kuasa untuk bertanding di peringkat tertinggi WRC, menjadi kereta Jepun pertama yang memenangi WRC tiga kali berturut-turut. Di WRC dan pada tahun-tahun selepas itu, perlumbaan ketahanan Nurburgring 24 Jam, nama WRX terus menjadi pejuang terbaik menandingi jenama kereta super sport terbaik di dunia. WRX STI khusus trek telah memenangi kelasnya di Nurburgring 24 Jam dua kali berturut-turut dan, pada 2014, WRX STI serba baru, akan ke Afrika Selatan lewat tahun 2014 dan dengan jumlah yang terhad, akan masuk ‘Ring’ sekali lagi untuk berlumba demi kemuliaan.

Kesemua model-model WRX berusaha untuk menawarkan kedua-dua kelajuan mutlak dan ciri-ciri pengendalian yang ditawarkan oleh sport sedan tulen dan WRX generasi ke4 ini akan meneruskan falsafah ini, dengan dua kali ganda praktikal dan keselesaan kenderaan kegunaan harian dengan sifat-sifat kereta sukan yang sebenar .

WRX serba baru ini mewakili satu era baru bagi kenderaan prestasi besar Subaru. Ciri-ciri teknologi drivetrain era baru termasuk Sports Lineartronic ™ dan Aktif Torque Vektoring, enjin turbocharged Boxer® baru, Symmetrical All-Wheel Drive ™ Subaru, WRX baru meyempurna etos Subaru, ‘Confidence In Motion’. WRX baru juga membawa prestasi kereta sukan yang sebenar dan pengendalian ke tahap yang lebih berpatutan, yang ditanda aras terhadap beberapa kereta sukan yang paling dihormati di dunia tetapi pada tahap harga yang lebih rendah.

Subaru-WRX_STI_2015_2

Dalam membangunkan WRX baru, jurutera Subaru mencari kuasa dan kawalan di peringkat yang lebih tinggi daripada sebelumnya dan bukan sahaja nombor-nombor di atas kertas, pendekatan holistik telah diterima pakai bagi semua faktor-faktor yang berkemuncak dalam menghasilkan kelajuan mutlak. Ini termasuk mempunyai kuasa yang cukup untuk pecut dengan cepat, drivetrain yang memberikan kuasa ini dengan kerugian yang minimum pada sentuhan dengan permukaan jalan raya, dan sisi had g-force yang tinggi ketika membelok. Responsif juga diserlahkan, dengan tindak balas yang cepat dan serta-merta kepada input pemandu untuk mencapai penglibatan pemandu yang muktamad. Dikaitkan dengan pengurangan keberatan kereta ialah ketegaran badan lebih baik dan prestasi casis teliti-dirangsang. ‘Power Pure In Your Control’ muncul sebagai motto yang sempurna untuk WRX baru.

Subaru-WRX_STI_2015_3

Previous post

Volvo XC90 2015 Model Dengan Pakej Keselamatan Paling Komprehensif

Next post

Subaru WRX 2015 Adalah Subaru WRX Paling Selamat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *