Berita Auto

Lotus Elise S Cup. Elise Paling Hardcore.

Ini adalah kereta jalanan Elise S Cup. Elise yang paling tegar yang pernah dibuat. Ketua Pegawai Eksekutif Lotus Jean-Marc Gales mengatakan bahawa “Lotus Elise S Cup ini adalah tentang pengalaman memandu yang tulen dengan sifat sifat berprestasi tinggi Lotus, ride dan handling yang sangat baik. Ia adalah sesuai untuk pemandu yang yang mencari kereta sport laju, sahih, wajar dan berdaya saing. ”

Walaupun baru sahaja selesai ujian, Elise S Cup ini akan dihargakan lebih kurang  €47’500 tanpa cukai, kos jalanan di Britain. Ini sudah tentu wang yang banyak (RM210,000 sebelum cukai tempatan) tetapi walaupun mahal ini adalah mesin yang betul betul laju.

Beratnya hanya 932 kilogram menghasilkan 220PS dan 250Nm tork terima kasih kepada enjin 1.8 liter, empat silinder, 6-kelajuan gearbox manual. Menurut Lotus, masa 0 hingga 100 km / h hanya 4.2 saat dan kelajuan tertinggi 225km/j. Dari segi ciri-ciri keselesaan, Elise S Cup sederhana tetapi ciri ciri kelajuannyalah yang akan memikat pembeli.

Direka untuk peminat peminat memandu yang mencari kereta jalanan yang boleh diguna terus pada hari-hari trek dengan mudah. Kesemua ciri ciri aerodinamik adalah dari R memberikan 66 kg lebih downforce pada 160 km / h, manakala downforce kelajuan tertinggi, 125 kg. Menjana cukup downforce di sudut-sudut ujian trek Lotus untuk mengalahkan Elise S sebanyak 3 saat. “Roll Hoop spec-pertandingan datang sebagai standard. Pengubahsuaian pendawaian bermakna sistem pemadam kebakaran dan Kill switch elektrik boleh dipasang sebagai tambahan keselamatan jika anda merancang untuk berlumba dengannya.

Pelanggan juga boleh menambah kerusi perlumbaan FIA yang diluluskan, 4 point safety harness atau roda aloi hitam satin Motorsport Elise Cup R. Disebabkan senarai barangan tamahan yang banyak membolehkan Elise S Cup berubah menjadi pelumba trek penuh atau disimpan sebagai lebih daripada sebuah kereta jalan raya bergantung kepada pilihan pembeli.

lotus-elise-s-cup_2-600x315 

Previous post

Kereta Kompak Proton P2-30A 'Iriz'. Pandangan Awal.

Next post

CHEVROLET MALIBU LTZ Sekarang Di Malaysia Dari RM153,888.00

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *