Berita Auto

Kilang Volkswagen Wolfsburg Meraikan Pengeluaran Yang Ke 42 Juta

Wolfsburg bukan sahaja hab operasi Volkswagen, tetapi juga salah satu pusat perindustrian yang terbesar di seluruh Jerman. Pembuat terbesar di Eropah baru sahaja mengumumkan bahawa 42 juta kereta telah dibuat di sini pada minggu ini. Kenderaan mercu tanda adalah VW Golf GTE plug-in hibrid baru yang dilancarkan sebulan lalu. Apabila ia berguling dari garisan, hatchback hijau ini diletakkan sekumpulan dengan nenek moyang rohaninya, 1978 GTI, kedua-dua model berwarna putih.

VW-Wolfsberg

Memang sesuai GTI klasik bersemuka dengan Golf GTE baru sebegini. Model 2014 diumumkan sebagai hot hatch abad ke-21, membuat beberapa kompromi demi ekonomi bahan api dan menerima pakai drivetrain elektrik yang boleh berkuasa secara bebas berbanding yang internal combustion. Pada masa ini, barisan produksi di Wolfsburg mengeluarkan banyak model, termasuk VW Mk7 golf yang dilancarkan pada 2012 hinggalah ke model elektrik e-Golf, Sportsvan Golf, GTE, Touran dan Tiguan.

Audi-100_73

Pegawai-pegawai kanan Volkswagen, termasuk pengurus kilang Jens Herrmann dan pengurus pengeluaran Werner Gose, telah hadir sama dengan dua pekerja, Jürgen Hildebrandt dan Andreas Heim.

audi_80_1991_5

“Hari ini kita mempunyai 42 juta sebab untuk berbangga dengan kerja kami di sini. Dengan ulang tahun ini, kilang Wolfsburg ini menetapkan standard baru untuk pengeluaran cekap. Terima kasih kepada semua pekerja yang membuat semuanya mungkin dengan komitmen yang tinggi dan profesionalisme yang berjaya, “kata pengurus kilang Jens Herrmann.

audi_50_1974_1

Ia mengambil mereka satu dekad penuh produksi Beetle untuk mencapai jualan satu juta pertama pada tahun 1955. Apabila Golf yang pertama dibuat pada tahun 1974, pengeluaran telah mencapai 11,916,519 Beetles. Golf begitu berjaya sekali kerana ia mengambil masa hanya 2 tahun untuk mencapai jualan 1 juta pertama. Pada tahun 1988, 10 juta Golf telah dibina. Walau bagaimana bukan semuanya Volkswagen, kerana Wolfsburg juga membuat Audi 50, Audi 80, Audi 100 dan SEAT yang Arosa (gambar di bawah).

seat-arosa-1

Previous post

Jaguar XE Meperagai Pakaian Stella McCartney Untuk Paris Fashion Week

Next post

GOODYEAR GUNA SISA SEKAM PADI UNTUK BUNGA TAYAR FUEL-CEKAP

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *