Motosikal / Lain Lain Roda

Penguasaan Baharu Litar Lumba: BSH umum skuad ARRC 2024

BSH sedang bersiap sedia untuk ARRC 2024 dengan skuad berbakat, menjanjikan prestasi dan inovasi yang lebih baik dalam perlumbaan.

Dalam dunia perlumbaan yang penuh dengan cabaran dan persaingan, Boon Siew Honda (BSH) sekali lagi membuktikan komitmennya terhadap kecemerlangan dan inovasi. Pengumuman daripada pasukan Idemitsu Boon Siew Honda Racing baru-baru ini mengenai barisan pelumba mereka bagi Kejohanan Idemitsu FIM Asia Road Racing Championship (ARRC) 2024 yang akan bermula pada 15 Mac 2024 di Litar Antarabangsa Chang, Thailand, telah menarik perhatian peminat dan pesaing.

Terkenal dengan reputasi positif mereka dalam kategori perlumbaan SuperSports 600cc, Md Helmi Azman dan Azroy Hakeem Anuar kembali menyertai pasukan dengan Honda CBR600RR. Kedua-dua pelumba dinamik ini, yang membuat penampilan sulung mereka dalam siri perlumbaan satu jenama di persada kebangsaan, telah maju pesat untuk memberi impak yang besar di arena Asia dan antarabangsa

Sementara itu, bagi kategori perlumbaan Asia Production 250cc, Md Irfan Haykal akan bertanding bersama Md Syarifuddin Azman yang dikenali sebagai ‘Damok’ oleh peminat tempatan. Walaupun lebih dikenali sebagai pelumba kad liar, kehadirannya telah meninggalkan kesan yang mendalam.

Di samping itu, Md Zaqhwan Zaidi akan kembali bersaing untuk musim penuh dalam kategori Superbike Asia 1000cc, menunggang Honda CBR1000RRR versi 2024 untuk Honda Dream Racing dengan Astemo. Pelumba berusia 29 tahun itu, yang menamatkan saingan sebagai naib juara musim lalu selepas bertarung sengit, secara konsisten menunjukkan potensi besar dalam pelbagai kejohanan Asia dan antarabangsa, kemuncak kejayaan buat BSH dan Honda Asia.

Pengurus Pasukan, Makoto Tamada mengesahkan bahawa dengan nama baharu Honda Asia-Dream Racing bersama Astemo tahun ini, bersama pelumba berbakat dan berkemahiran, pasukannya yakin dapat mencapai kejayaan dalam kejuaraan musim ini. Zulhelmi, Pengurus Pasukan Idemitsu Boon Siew Honda Racing, menambah bahawa Boon Siew Honda sentiasa berdedikasi untuk maju dalam sukan permotoran. Melalui ARRC, BSH bukan sahaja mengenal pasti, melatih dan membangunkan pelumba profesional tetapi juga menggunakan platform ini sebagai tempat ujian, penting dalam penyelidikan dan pembangunan serta kemajuan reka bentuk produk mereka.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Boon Siew Honda, Mitsuharu Funase, mendedahkan cita-cita tinggi untuk musim perlumbaan 2024, menyasarkan gelaran kejuaraan keseluruhan dalam kategori SS600 daripada Idemitsu Boon Siew Honda Racing Team. Pelumba berpengalaman mereka, dengan semangat juang yang tinggi, dan penambahan Syarifuddin dalam barisan AP250, menjanjikan konsistensi dan pertumbuhan.

Terus-Terang

Dengan pengumuman ini, BSH bukan sahaja mengesahkan kedudukan mereka sebagai pemimpin dalam litar lumba, tetapi juga sebagai perintis dalam pembangunan bakat dan teknologi perlumbaan. Walaupun keyakinan tinggi mengenai potensi pasukan dan pemandu, penting untuk diingat bahawa dalam perlumbaan, dinamik persaingan sentiasa berubah dan tiada kemenangan dijamin. Tumpuan kepada pembangunan berterusan, baik pemandu dan teknologi, akan menjadi kunci dalam memenuhi cabaran sedia ada dan mencapai kelebihan berbanding persaingan. Pengumuman ini bukan hanya mengenai nama-nama yang akan bertanding; Ia mencerminkan dedikasi, inovasi dan komitmen terhadap kecemerlangan dalam dunia sukan permotoran.

GALERI

Previous post

Tesla Malaysia Mula Penghantaran Model Y Mereka

Next post

Volkswagen Touareg R-Line 2024 Dilancarkan: Kenderaan SUV Bertaraf Dunia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *