Kemalangan / Rosak / Recall

Pengumuman Volkswagen: Kempen Panggil Balik Beg Udara Takata

6,671 Kenderaan Terlibat dalam Kempen Panggil Balik Bagi Mengatasi Masalah Beg Udara

Volkswagen, jenama automotif Jerman, telah mengumumkan secara rasmi kempen panggil semula (recall) bagi model-model tertentu yang dihasilkan antara tahun 2010 hingga 2014. Sebanyak 6,671 kenderaan telah dikenal pasti untuk menjalani pemeriksaan di bawah kempen ini. Jumlah yang besar ini menandakan bahawa isu ini adalah ancaman serius, oleh itu, pemilik kenderaan yang terlibat disarankan untuk segera melakukan pemeriksaan.

Model yang terjejas termasuk generasi keenam Volkswagen Golf GTI, Eos, Passat CC, Polo, Beetle, dan Vento, semua dilengkapi dengan pelindung penjana gas beg udara hadapan pemandu tertentu. Masalah ini terletak pada pelindung penjana gas tersebut dan boleh menyebabkan masalah serius sekiranya tidak diperbaiki.

Untuk mengetahui sama ada kenderaan anda memerlukan pemeriksaan, pemilik boleh melawat pautan di sini dan memasukkan nombor VIN 17 digit, yang boleh ditemui di bahagian bawah kiri cermin hadapan kenderaan Volkswagen mereka. Sekiranya kenderaan anda telah ditandai untuk pemeriksaan, anda akan tahu langkah seterusnya yang perlu diambil.

Kita telah menyaksikan apa yang berlaku kepada model-model Honda yang terjejas ketika beg udara Takata mereka menghadapi masalah, yang malah menyebabkan kematian seorang pemilik. Tentu saja, kita semua mengharapkan agar situasi seperti ini dapat dielakkan kali ini, jadi marilah kita semua melakukan bahagian kita untuk memastikan setiap pemilik Volkswagen di Malaysia mendapat maklumat ini.

Jika anda atau sesiapa yang anda kenal memiliki salah satu model Volkswagen yang terjejas, atau sekadar memiliki kenderaan jenama ini, pastikan anda menyebarkan berita ini kepada mereka untuk memastikan bukan sahaja keselamatan mereka, tetapi juga keselamatan semua orang di jalan raya. Kita tidak mahu isu ini menyebabkan kemalangan di jalan raya.

Lawati laman web rasmi Volkswagen yang terpaut di sini untuk mengetahui lebih lanjut.

Terus-Terang

Kami merasakan tanggungjawab yang dipikul oleh Volkswagen dalam menangani masalah ini sangat penting memandangkan apa yang pernah berlaku kepada Volkswagen dahulu, pengumuman ini membuktikan bahawa keselamatan pengguna kini menjadi keutamaan bagi Volkswagen. Langkah proaktif seperti ini membantu mencegah risiko yang lebih besar dan menunjukkan komitmen Volkswagen terhadap kesejahteraan pelanggan. Kami, sebagai pengguna, perlu menyedari kepentingan mengambil serius panggilan ini dan memastikan kenderaan kami selamat untuk digunakan. Ini bukan sahaja tentang keselamatan kita sendiri, tetapi juga keselamatan orang lain di jalan raya.

Previous post

Renault 5 E-Tech, Pengganti Zoe, Tiba Februari 2024

Next post

Menilai EV Berdasarkan RM/KM: Kajian Berobjektif

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *