Berita Auto

Honda Malaysia Mengesahkan Inflator Air Takata Pecah Dalam Kemalangan Maut

Honda telah mengesahkan semasa pemeriksaan dengan Polis Diraja Malaysia bahawa inflator udara single stage (SDI) pemandu depan Takata pecah dalam kemalangan Honda City 2004 pada 27 Mei 2018 di Kuala Lumpur. Kemalangan mengakibatkan kematian pemandu tragis tetapi penyebab kematian rasmi masih belum ditentukan.

BHP-Harmony-in-Performance_DSF_Banner-Malay_650x85_201606101

Kenderaan yang terlibat dalam kemalangan ini termasuk dalam Recall Produk Malaysia yang diumumkan pada 21 Mei 2015, yang memerlukan penggantian inflator SDI bagi beg udara Takata pemandu hadapan. Beberapa surat pemberitahuan yang berkaitan dengan penarikan balik dihantar kepada pemilik kenderaan tersebut berdasarkan maklumat dalam pangkalan data mereka. Rekod Honda menunjukkan bahawa penggantian itu tidak dibuat dan kenderaan itu tidak diservis di peniaga Honda yang sah.

Kenderaan yang terlibat dalam kemalangan ini juga disenaraikan dalam recall inflator beg udara penunggang penumpang hadapan single stage (SPI) yang dikeluarkan pada hari yang sama, 21 Mei 2015. Honda telah mengesahkan bahawa inflator beg udara hadapan penumpang pecah pada hari yang sama kemalangan.

Honda berkomunikasi dengan pihak berkuasa dan kerana menghormati keluarga mangsa, syarikat itu tidak memberikan apa-apa maklumat peribadi.

Previous post

Kereta Mewah Murah Gila ...... Fake News?

Next post

Bulan Puasa ... .. Jika Anda Tidak Berpuasa ... Beri Jalan Kepada Mereka Yang Puasa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *