Berita Auto

Mazda2 Baru: Pencapaian Estetika dan Teknologi

Kenderaan Moden Mazda2, Gabungan Gaya dan Fungsi dengan Ciri-ciri Inovatif dan Warna Menawan.

Mazda2, yang diilhamkan oleh tema reka bentuk Evolved Kodo: Soul of Motion, memancarkan gaya, keyakinan, dan kualiti dari setiap sudut. Gril depan yang baru dengan sayap tanda tangan Mazda mencipta rasa keanggunan yang halus, berani namun cantik, yang memancarkan penampilan yang sporty dan muda.

Varian Mazda2 yang baru telah dikemaskini dengan tampilan yang lebih menonjol dan segar serta hiasan kabin yang baru. Mazda2 kini menampilkan gril baru yang lebih menonjol dari sayap tanda tangan Mazda dan rekaan bamper yang lebih ramping. Ia datang dalam gril sarang lebah hitam dengan aksen merah dan roda aloi Hitam dan Krom 16 inci yang meningkatkan lagi penampilan kontras warna yang sporty. Kenderaan ini juga dilengkapi dengan Lampu Depan Otomatik, Wiper Cermin Depan Pengesan Hujan, dan Cermin Belakang Luar Auto Lipat.

Dari segi dalaman dan ketersambungan, Mazda2 dilengkapi dengan Cermin Belakang Pengurangan Silau Otomatik, yang secara otomatik mengurangkan silau lampu dari kenderaan di belakang, dan Kawalan Pelayaran, yang membolehkan pemandu mengekalkan kelajuan tetap tanpa menggunakan pedal akselerator. Selain itu, hiasan papan pemuka kini berwarna Hitam, manakala bahan tempat duduk menampilkan Kulit Sintetik Hitam dan suede dengan Jahitan Merah.

Spesifikasi pemandu Mazda2 1.5L High Sedan dan Hatchback kekal tidak berubah, termasuk lampu besar LED depan, keserasian Apple Carplay dan Android Auto yang dapat diakses melalui Sistem Infotainment 7 inci, serta sistem bantuan pemandu i-Activsense yang canggih.

Pelbagai warna Mazda2 termasuk Snowflake White Pearl, Soul Red Crystal, Platinum Quartz, Polymetal Gray (hanya varian Hatchback) dan warna baru yang ditambahkan AirStream Blue (hanya varian Hatchback) dan warna baru Aero Gray (hanya varian Sedan), menjadikan jumlah keseluruhan enam warna yang tersedia.

Mazda2 baru datang sebagai CBU dari Thailand dengan harga jualan bermula dari RM 108,670. Kenderaan ini kini telah dibuka untuk tempahan dan datang dengan Jaminan Pengeluar selama 5 tahun dan Penyelenggaraan Percuma selama 5 tahun (kecuali BT-50) mengikut piawaian pengeluar, termasuk upah, alat ganti dan pelincir. Kedua-dua Jaminan Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma mempunyai tempoh liputan selama lima tahun dan jarak tempuh 100,000km, yang mana lebih dahulu.

MAZDA2 BARU – SENARAI WARNA BADAN

WARNA BADANMAZDA2 BARU
Soul Red Crystal✔️
Platinum Quartz✔️
Snowflake White Pearl✔️
Polymetal Gray (Hanya untuk varian Hatchback)✔️
Airstream Blue (Hanya untuk varian Hatchback)✔️
Aero Gray (Hanya untuk varian Sedan)✔️

MAZDA2 BARU – HARGA JUALAN*

VARIANMAZDA2 BARU
MAZDA2 1.5L SEDAN / HATCHBACKRM 108,670.00
MAZDA2 1.5L SEDAN / HATCHBACK (Hanya untuk warna Soul Red Crystal)RM 109,170.00
  • Harga di Semenanjung Malaysia. Pendaftaran Peribadi. Di jalan tanpa insurans.

Terus-Terang

Kami mengakui bahawa Mazda2 baru ini bukan hanya sekadar kenderaan yang memenuhi keperluan asas pengangkutan, tetapi ia merupakan simbol kemajuan teknologi dan estetika. Setiap detail, dari reka bentuk gril hingga pilihan warna, dibuat dengan teliti untuk menampilkan keunggulan dan ciri-ciri futuristik. Ini menunjukkan komitmen Mazda dalam menyediakan pengalaman pemanduan yang tidak hanya efisien tetapi juga menyenangkan. Kami percaya bahawa Mazda2 baru ini akan menetapkan standard baru dalam segmen kenderaan kompak, dengan menawarkan gabungan yang sempurna antara keindahan, keselesaan, dan teknologi canggih.

GALERI

Previous post

Mazda CX-3 Baharu: Keanggunan Berteknologi

Next post

Transformasi Bantuan Tepi Jalan Digital

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *