Berita Auto

Mazda CX-3 Baharu: Keanggunan Berteknologi

Mazda CX-3 1.5L Plus & 2.0L Plus, Kenderaan Crossover yang Direka untuk Keindahan Bandar.

Mazda CX-3 Baharu: Lambang Kemewahan dan Kecanggihan

Dalam dunia yang serba bergerak, Mazda CX-3 terbaru menawarkan lebih daripada sekadar pengangkutan – ia adalah pasangan perjalanan yang sempurna bagi setiap pengembaraan, tidak kira besar atau kecil. Dengan falsafah reka bentuk Mazda yang menarik, dinamik pemanduan atletik dan kedudukan pemanduan yang optimum, crossover kompak ini telah melepasi garisan dengan ciri-ciri yang melangkaui kelas dan segmen, menjadikannya pilihan utama untuk landskap bandar yang sibuk.

Model Mazda CX-3 1.5L Plus dan 2.0L Plus telah dipertingkatkan dengan ketersambungan yang lebih baik dan ciri-ciri baharu yang biasa di semua varian.

Dari segi luaran pula, varian CX-3 1.5L Plus dan 2.0L Plus kini dilengkapi dengan Lampu Depan LED, Lampu Siang LED, Cermin Pandang Belakang Lipat Automatik dan Sensor Tempat Letak Kereta Belakang untuk meningkatkan kesedaran pemandu dengan mengesan objek berhampiran kenderaan. Selain itu, varian 2.0L High menerima roda aloi dengan reka bentuk baharu.

Tentang bahagian dalam dan ketersambungan pula, CX-3 1.5L Plus dan 2.0L Plus kini dilengkapi dengan paddle shift dan Wireless Apple Carplay yang boleh diakses melalui paparan infotainmen Mazda Connect 8-inci.

Selain itu, ciri-ciri keselamatan untuk varian CX-3 1.5L Plus dan 2.0L Plus kini dilengkapi dengan empat beg udara SRS tambahan, menjadikan jumlah keseluruhan enam beg udara dan ciri-ciri keselamatan i-Activsense, termasuk Kawalan Lampu Tinggi (HBC), Pemantauan Titik Buta (BSM), Amaran Trafik Silang Belakang (RCTA), Sistem Amaran Keluar Lorong (LDWS), dan Sokongan Brek Bandar Pintar (SCBS). Ciri-ciri keselamatan ini telah diperkenalkan sebelumnya dalam varian Mazda CX-3 2.0L High tahun 2022.

Spesifikasi lain untuk Mazda CX-3 2.0L High kekal tidak berubah, termasuk lampu utama LED bergaya dan lampu belakang LED, Pengecas Tanpa Wayar Qi, Apple Carplay Tanpa Wayar, Bumbung Suria Kuasa dan monitor pandangan 360˚, serta sistem bantuan pemandu canggih i-Activsense.

Pelbagai pilihan warna untuk Mazda CX-3 termasuk Putih Mutiara Snowflake, Hitam Jet, Kelabu Mesin, Kelabu Polymetal, Kristal Merah Jiwa, Kuarsa Platinum (hanya untuk varian 2.0L High) dan warna baru ditambah, Kelabu Aero, menjadikan jumlah tujuh warna yang tersedia.

Mazda CX-3 yang baru hadir sebagai CBU dari Thailand dengan harga jualan yang bermula dari RM 115,720.00. Kenderaan ini kini telah dibuka untuk tempahan dan disertakan dengan Waranti Pengeluar selama 5 tahun dan Penyelenggaraan Percuma selama 5 tahun (kecuali BT-50) mengikut piawaian pengeluar, termasuk upah, alat ganti dan pelincir. Kedua-dua Waranti Pengeluar dan Penyelenggaraan Percuma memiliki tempoh perlindungan selama lima tahun dan jarak perbatuan 100,000km, yang mana lebih awal.

Senarai Warna Badan MAZDA CX-3 Baharu

Warna BadanMAZDA CX-3 Baharu
Polymetal Gray
Machine Gray
Soul Red Crystal
Jet Black
Platinum Quartz
Snowflake White Pearl
Aero Gray

Harga Jualan MAZDA CX-3 2022 Baharu

VarianMAZDA CX-3 Baharu
MAZDA CX-3 1.5L PLUSRM 115,720.00
MAZDA CX-3 2.0L PLUSRM 126,159.00
MAZDA CX-3 2.0L HIGHRM 139,159.00

*Harga yang dipaparkan adalah untuk Semenanjung Malaysia. Pendaftaran individu. Harga atas jalan tanpa insurans.

Terus-Terang: Refleksi Kami pada Mazda CX-3 Terbaru

Pada pandangan kami, Mazda CX-3 baharu bukan sekadar tentang peningkatan spesifikasi teknikal; ia adalah tentang menyentuh jiwa pemanduan itu sendiri. Melalui pembaharuan ini, Mazda telah menunjukkan kefahaman yang mendalam tentang apa yang diidamkan oleh pemandu kenderaan urban – gabungan antara estetika, keselesaan, dan teknologi. Dengan setiap butiran yang dipertimbangkan dan setiap inovasi yang diperkenalkan, Mazda CX-3 terbaru ini bukan sahaja sebuah kenderaan, tetapi juga sebuah pengalaman yang mengangkat semangat pemanduan kepada dimensi yang lebih tinggi. Ini bukanlah sekadar perubahan; ini adalah evolusi dalam dunia automotif, dan kami bangga untuk menjadi sebahagian daripada perjalanan ini.

GALERI

Previous post

Auto Bavaria Lancar Servis Eksklusif untuk BMW & MINI Klasik

Next post

Mazda2 Baru: Pencapaian Estetika dan Teknologi

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *