Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Model Baru Ford Ranger Platinum Meningkatkan Trak Pikap ke Tahap Mewah

Malaysia menjadi pasaran pertama di ASEAN untuk memperkenalkan Ford Ranger Platinum baharu.

Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), pengedar tunggal untuk Ford di Malaysia, hari ini telah memperkenalkan dua model Ford baharu kepada pasaran.

Kehadiran Ford Ranger Platinum Baru

Model baharu dari Ford Ranger ini mengubah segmen Trak Pikap dengan menawarkan pernyataan mewah dalam barisan modelnya. Pengenalan Ranger Platinum menunjukkan evolusi Ford dalam memenuhi permintaan konsumen yang ingin menggabungkan kelebihan trak pikap dengan kemewahan.

Ciri Luar & Dalam Yang Mewah

Ford Ranger Platinum menampilkan sentuhan luaran premium seperti aloi 20 inci, LED Matriks, gril khas, dan Sistem Rak Fleksibel yang unik di pasaran. Bagi bahagian dalamannya, ia menampilkan trim kulit bertampal, tempat duduk hadapan yang mempunyai fungsi pemanasan dan pengudaraan, serta skrin infotainment 12 inci dengan SYNC 4A® terkini, speaker Bang & Olufsen, dan pencahayaan ambient.

Prestasi dan Kekuatan

Dikuasai oleh enjin diesel Bi-Turbo 2.0L Ford, Ranger Platinum baru akan berharga bermula dari RM183,888 (di jalan tanpa insurans) di Semenanjung Malaysia. Model ini juga tersedia dalam spesifikasi kabin dua sahaja dan kuasa disampaikan melalui sistem pandu empat roda elektronik Ranger, digabungkan dengan transmisi automatik 10 kelajuan.

Kata-kata Dari Pengurusan

“Model baharu ini memberikan peluang kepada pelanggan untuk memiliki keupayaan Ranger generasi seterusnya dengan dos kelas dan kehalusan,” kata Turse Zuhair, Pengarah Urusan, Sime Darby Auto ConneXion-Ford.

Ranger Platinum: Bukan Sekadar Trak Pikap Biasa

Dengan aspek luaran dan dalaman yang mewah, serta prestasi dan kekuatan yang unggul, Ford Ranger Platinum baharu menetapkan piawaian baharu dalam dunia trak pikap. Model ini diperbuat untuk kerja, keluarga, dan rekreasi, menjadikannya pilihan ideal bagi mereka yang mencari trak pikap yang menggabungkan fungsi dan kemewahan.

Harga & Jaminan

Ford Ranger Platinum 2.0L Bi Turbo Diesel berharga bermula dari RM183,888 di Semenanjung Malaysia. Model ini juga datang dengan jaminan pengeluar selama lima tahun, atau 160,000 km, mana yang terdahulu. Pelanggan juga boleh memilih untuk melanjutkan kepada pakej jaminan tambahan.

Untuk lebik maklumat tentang SDAC dan Ford, follow Ford Malaysia di Facebook, Instagram, Twitter, atau YouTube, atau layari www.sdacford.com.my.

Terus-Terang

Dalam perspektif kami, Ford Ranger Platinum baharu ini bukan sekadar trak pikap biasa. Ia menggabungkan kelebihan trak pikap dengan sentuhan kemewahan, menjadikannya pilihan yang menarik untuk mereka yang mencari lebih daripada trak pikap biasa. Dengan keupayaan dan ciri-ciri mewahnya, kami percaya bahawa model ini akan mendefinisikan semula apa yang dijangkakan dari trak pikap di masa hadapan.

Previous post

Audi Malaysia Lancar Tawaran Menarik Untuk Model e-tron

Next post

Proton S70: Lambat Dua Tahun Muncul di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *