Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Ford Ranger Raptor 2.0L Bi-Turbo Diesel Pilihan Mantap Peminat Pick-Up!

Rekaan Liar, Kuasa Serigala, Ini Dia Monster Yang Anda Cari!

Kita semua tahu yang Ranger Raptor ni bukanlah kereta sekadar bawak pergi pasar malam. Rasa-rasanya kalau ada Ranger Raptor ni, pasar malam yang nak datang padanya! Sime Darby Auto ConneXion (SDAC), pengedar tunggal jenama Ford di Malaysia, baru-baru ini melancarkan gempita – Ford Ranger Raptor 2.0L Bi-Turbo Diesel generasi baharu.

Tak cukup dengan Raptor yang dah ada, kali ni kita ada varian enjin diesel 2.0 liter sebagai alternatif kepada varian enjin petrol 3.0 liter EcoBoost V6 yang buat kita semua terbeliak mata. Enjin Diesel Bi-Turbo 2.0 liter yang baharu ni menghasilkan 210 PS dan 500 Nm!

Sekarang kita bincang pasal suspensi. Jangan ingat kereta ni cuma ada ‘muscle’ tapi tak ada ‘flexibility’. Ada suspensi yang direka semula, dengan penyerap hentakan FOX Internal Bypass 2.5 inci baharu di bahagian depan. Tak habis lagi tu, ada juga sistem pemacu empat roda canggih dengan kotak transmisi dua kelajuan yang dikawal secara elektronik.

Rekaan luaran pula, fuh! Kita ada lengkungan roda yang mantap, gril dengan huruf F-O-R-D yang menonjol macam nak kata “Aku lah Raja di sini!”. Bumper yang garang dan lampu hadapan LED Matrix buatkan siapa-siapa yang tengok mesti respek!

Nak cerita pasal dalam pula, macam duduk dalam kapal angkasa! Kerusi kulit sporty ala jet pejuang, panel instrumen dengan nuansa Code Orange yang mantap, gear knob kulit dengan e-shifter, stereng kulit gred premium, dan paddle shifters salutan magnesium. Kalau naik ni, kena pakai baju astronaut dah!

Ford telah melengkapi sistem infotainment SYNC® 4A yang sangat canggih dalam kereta terbaharunya. Sistem ini menawarkan skrin yang besar, mulai dari 8 inci hingga 15.5 inci, dan memberikan akses tanpa wayar kepada sambungan telefon termasuk Apple CarPlay dan Android Auto. Selain itu, ia turut menyokong navigasi berasaskan suara dan pilihan navigasi berasaskan internet yang menyediakan data trafik, cuaca, dan pembinaan secara real-time.

Tambahan pula, sistem bunyi Bang & Olufsen dengan lapan pembesar suara pasti akan menyediakan kualiti bunyi yang luar biasa, cukup-cukup untuk buat mini konsert dalam kereta!

Jika anda berminat dengan model Ford Ranger Raptor ini, harga yang telah diumumkan adalah dari RM 248,888 untuk versi 2.0L Bi-Turbo diesel di Semenanjung Malaysia tanpa insurans.

Mari kita teruskan hidup kita dengan penuh keseronokan dan teknologi yang memudahkan perjalanan kita!

Untuk maklumat lanjut mengenai SDAC dan Ford, ikuti Ford Malaysia di Facebook, Instagram, Twitter, dan saluran YouTube, atau lawati www.sdacford.com.my.

Previous post

Neta Eksport 4,000 Kenderaan Luar Negara Dari China

Next post

Berdentum-Dentum dengan Bateri Baharu dari China, 1000KM Tanpa Henti!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *