Hibrid, Elektrik, Hidrogen

BMW i7 Elektrik: Permintaan Melebihi 1,000 Unit di Malaysia

BMW i7 Elektrik: Permintaan Melebihi 1,000 Unit di Malaysia – Revolusi Kenderaan Elektrik

BMW i7 Elektrik, sedan mewah sepenuhnya elektrik pertama dalam kelasnya, telah menerima lebih daripada 1,000 tempahan di Malaysia.

Pada bulan Jun tahun ini, BMW Malaysia telah berkongsi harga rasmi BMW i7 Elektrik. Ia adalah model yang dinantikan dengan penuh keterujaan dalam segmen kereta mewah. Tiba kira-kira empat puluh lima tahun selepas BMW 7-Series membuat kemunculannya pertama kali, generasi model ketujuh ini tampil sebagai kenderaan paling canggih dan inovatif dalam segmen mewah. Pada masa yang sama, edisi baru ini menawan dengan reka bentuk keseluruhan yang tiada tandingan oleh mana-mana pesaing. BMW 7-Series sekali lagi menjadi simbol kekuatan inovatif Kumpulan BMW.

Kemudian, semasa persidangan ‘BMW Forwardism’ kami mendapat tahu bahawa lebih daripada 1,000 rakyat Malaysia telah membuat tempahan untuk kenderaan elektrik revolusioner ini. Ini adalah satu kejutan kerana pesaing terus dalam ruang kereta elektrik tidak mendapat reaksi pasaran sebegini (kami masih belum mendapat angka tempahan yang lebih baik) dari golongan Malaysia yang sangat kaya.

BMW i7 Elektrik baru hadir dalam varian M Sport dan merupakan antara model terbaru yang diperkenalkan oleh pengeluar premium untuk portfoli BMW 7 Series, selain dari pengumuman baru-baru ini mengenai varian New BMW 750e xDrive dan New BMW X7 xDrive40i Pure Excellence tahun ini.

Dengan kuasa 544 tenaga kuda dan jarak pemanduan lebih daripada 600 kilometer (WLTP), BMW i7 Elektrik menampilkan bahasa reka bentuk BMW yang baru untuk kelas mewah.

Lampu depan kristal BMW Iconic Glow yang berkilauan dan gril bukaan ginjal yang terang menetapkan kehadiran unik sedan mewah ini, yang dipadankan dengan peralatan kelas pertama dan suasana yang berkelas.

BMW i7 2.0

Program Kewangan Dinamik

Dengan Pelan Pembiayaan Straight Line dari Perkhidmatan Kewangan Kumpulan BMW Malaysia, BMW i7 Elektrik xDrive 60 ini boleh dimiliki dengan pelan ansuran bulanan bermula dari RM8,401.00 (berdasarkan anggaran pinjaman 80 peratus dengan tempoh tujuh tahun).

Pengalaman Pemilikan Premium

Pemilik BMW i7 Elektrik xDrive 60 baharu ini akan menerima pengalaman Pemilikan Premium Kumpulan BMW Malaysia yang lengkap, termasuk:

  • Jaminan Kilometer Tanpa Had BMW 5 Tahun dengan Program Servis Percuma
  • Bantuan Tepi Jalan BMW dan Hotline Kemalangan
  • Aplikasi Mudah Alih BMW Group Loyalty+ – Kad Keistimewaan BMW
  • Perkhidmatan Dalam Talian BMW

Harga runcit New BMW i7 Elektrik xDrive 60 dengan Pakej Jaminan dan Pakej Servis Tambahan, serta Cukai Jualan dan Perkhidmatan (di jalan, tanpa insurans) adalah RM 729,800.00.

BMW i7 launch Gentari Mobile IMG_3840 Large

Terus Terang

Kejayaan BMW i7 Elektrik dengan lebih daripada 1,000 unit tempahan di Malaysia adalah tanda positif bagi pertumbuhan kenderaan elektrik di negara ini. Ia menggambarkan minat yang tinggi terhadap kenderaan elektrik mewah, dan dengan pelbagai faedah yang ditawarkan, ia adalah pilihan menarik dalam pasaran kenderaan elektrik Malaysia. Kami berharap bahawa perkembangan ini akan mengukuhkan lagi peranan Malaysia dalam revolusi kenderaan elektrik global.

Previous post

Jualan Tesla di China Meningkat 31% Selepas Kemerosotan Julai

Next post

Anjing 'Memandu' Kenderaan, Pemilik Kenderaan Dikenakan Denda

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *