Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Motormaniac Encore Edition: Kemuncak Acara di MYTOWN, KL

Jom Sertai Gempaknya Motormaniac Encore Edition di MYTOWN, KL!

Kita punya hobi dan minat yang berbeza-beza dalam hidup ini, tetapi bagi peminat kereta, hujung minggu ini adalah satu peristiwa yang tidak boleh dilepaskan. Motormaniac Encore Edition, yang dianjurkan oleh Motormaniac di bawah bateriku.com akan berlangsung pada 7 hingga 8 Oktober 2023 di pusat membeli-belah MYTOWN, Kuala Lumpur. Mari kita kongsi tentang apa yang boleh diharapkan daripada acara hebat ini.

Motormaniac Encore Edition adalah acara dua hari yang diadakan khas untuk pencinta kereta bermotor. Ia akan mengambil alih aras parking bumbung yang luas di MYTOWN, KL, bermula dari 10 pagi hingga 10 malam. Dianggarkan terdapat kira-kira 40,000 pengunjung yang akan hadir untuk melihat lebih dekat 450 kereta dari pelbagai kategori termasuk JDM, MDM, Continental, Concept Cars, dan Supercars.

Tetapi yang membuat acara ini lebih menarik adalah pelancaran istimewa kereta projek pertama Motormaniac, iaitu Nissan Cefiro A31 yang telah dibaikpulihkan. Projek A31 Motormaniac ini telah berjalan selama 2 tahun yang melibatkan pemulihan kereta berusia 35 tahun ini hingga ke dasarnya, kemudian direkabentuk semula.

Dalam semangat “Dibuat Oleh Peminat, Untuk Peminat,” Cefiro Project A31 adalah lambang keazaman acara ini dan sikap tidak pernah putus asa walaupun melalui kesusahan, peluh, dan air mata dalam membina semula jentera kuat ini seperti dulu.

Apa yang lebih menarik lagi, diilhamkan oleh pepatah “Bukan apa yang anda beli, tetapi apa yang anda bina yang benar-benar penting,” komponen untuk Projek A31 ini diperolehi dari Thailand, Jepun, dan Amerika Syarikat. Proses pemasangan semula dan pembinaan dilakukan secara langsung oleh pasukan muda Motormaniac dengan bimbingan pakar kereta tempatan.

Acara ini dianjurkan oleh Bateriku.com dengan sokongan dari Kementerian Belia dan Sukan serta Kementerian Pelancongan Malaysia. Rakan-rakan utama termasuk Astra, MYTOWN, UVR, dan Retrohavoc. Penaja Utama termasuk Super Sunday, ASDF, dan Hausboom.

Sponsor lain termasuk Allianz, ABSTRAX, WAHDAH, MANNOL, Brembo oleh Emerald, KALOOT, dan THE FLATSCHOOL PROJECT. Motormaniac juga mempunyai 41 penyokong jenama dan Rakan Media Antarabangsa adalah CARCULT manakala Rakan Media Rasmi adalah SAYS SEISMIK.

Pada Persidangan Akhbar lalu, The Don of Motormaniac, Mike Faizi berkongsi, “Sebagai peminat kereta sendiri, kami komited untuk membawa barisan kereta terbaik, pertandingan, dan aktiviti untuk menampung budaya petrolhead yang berkembang di Malaysia.”

MM-ENCORE-POSTER-FRAME-6.0

“Kami telah menyertakan elemen penghargaan kepada pameran kereta melalui anugerah seperti ‘Best Fitment,’ ‘Best Engine Bay,’ ‘Best Classic Car’ dan ‘Best Concept Car,’ antara lain. Selain dari barisan kereta yang dipamerkan, kali ini, kami juga telah mengaturkan kawasan ‘kereta untuk dijual’ dengan jumlah 16 kereta terpilih yang boleh dibeli semasa acara.” Mike menyimpulkan.

Tiket untuk Motormaniac dijual pada harga RM10 sehari dan sudah bermula. Anda boleh mendapatkan tiket anda secara dalam talian di laman web Bateriku yang pautan ada di sini.

Jadi, jika anda seorang peminat kereta sejati, jangan lepaskan peluang untuk menyertai Motormaniac Encore Edition di MYTOWN, KL, pada 7 hingga 8 Oktober 2023. Ia adalah tempat yang penuh dengan gempak kereta yang pasti akan memuaskan hasrat anda! Terus terang, acara ini tidak boleh dilepaskan.

Previous post

Hyundai Ioniq 6 2023 Dianugerahkan Penarafan Keselamatan Teratas+

Next post

Pusat Tesla Pertama Malaysia Kini Dibuka di Cyberjaya

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *