Motosikal / Lain Lain Roda

Vespa 946 Sambut Ulang Tahun dengan Edisi Istimewa Tahun Arnab


Vespa 946 rayakan sejarah dengan koleksi berterusan selama 12 tahun, merangkumi zodiak lunar.

Ketika kita menyambut tahun 2023, Vespa telah melancarkan sebuah edisi istimewa bagi meraikan ulang tahun ke-10 model 946 mereka yang berdedikasi khas kepada tahun Arnab. Vespa, sebuah nama ikonik dalam industri skuter, terkenal dengan rekaan dan kualiti ciptaannya. Dan kini, mereka bawa kita ke dalam dunia zodiak lunar dengan koleksi terbaru mereka.

Vespa 946, sejak dilancarkan pada 2013, telah mengekalkan posisinya sebagai simbol Vespa masa depan. Menggabungkan nilai-nilai tradisi yang menjadikan Vespa sebuah fenomena global, model 946 menambah unsur kontemporari yang menjadikannya satu karya seni buatan Itali. Tak hairanlah model ini menjadi rebutan kolektor. Bagi edisi istimewa ini, Vespa memilih warna hijau klasik, yang melambangkan ciri-ciri kegembiraan dan cinta alam semula jadi yang sering dikaitkan dengan mereka yang dilahirkan dalam tahun Arnab. Siluet arnab yang digayakan pula terpampang pada badan skuter ini.

Edisi ini, yang dinamakan Vespa 946 “bunny”, hanya akan dikeluarkan sebanyak 1,000 unit. Tetapi ini hanya permulaan. Sepanjang 12 tahun akan datang, Vespa merancang untuk memperkenalkan edisi terhad setiap tahun yang terilham dari zodiak lunar berkenaan.

Ia bukan sahaja berhenti pada reka bentuk luaran, Vespa 946 “bunny” juga mempunyai ciri keselamatan termaju seperti brek cakera dwi 220mm, sistem brek ABS dwi saluran dan sistem kawalan elektronik ASR. Dengan roda 12 inci yang besar dan reka bentuk rim aloi aluminium, ia menjamin perjalanan yang lancar dan selamat. Dari segi prestasi, pilihan enjin 125cc dan 150cc 3V dengan suntikan elektronik menjanjikan kecekapan bahan api dan prestasi yang mengagumkan.

Jika kita bercakap tentang teknologi dan gaya, lampu depan LED dengan sistem penyebaran haba, lampu belakang LED, dan lampu isyarat pusingan menambah seri pada rekaan Vespa 946. Papan pemuka LCD serba guna pula memastikan pemandu sentiasa mendapat maklumat terkini mengenai skuter mereka.

Terus Terang

Bagi peminat skuter, harga jualan Vespa 946 “bunny” iaitu dari RM99,900 mungkin kelihatan agak tinggi, tetapi apabila mempertimbangkan nilai seni, keunikan dan kualiti yang ditawarkan, ia menjadi satu pelaburan yang berbaloi. Bayangkan memiliki sebahagian daripada sejarah Vespa dengan edisi yang sangat terhad ini.

Aksesori tambahan yang disertakan bersama Vespa 946 “bunny” juga menambah nilai kepada pakej keseluruhan. Helm yang direka khas dengan grafik “bunny” dan beg atas kotak Vespa 946, serta penutup atas yang bening, semua ini memastikan anda menonjol di kalangan pemandu skuter lain. Setiap aksesori telah direka dengan teliti untuk memastikan keserasian dengan skuter, sambil menambah sentuhan keanggunan.

Selain itu, kita perlu memahami bahawa Vespa bukan sekadar menghasilkan skuter, tetapi mereka mencipta sebuah ikon. Skuter-skuter mereka bukan sahaja untuk perjalanan, tetapi juga untuk mewakili status dan gaya. Setiap detail, dari jahitan pada sadel hingga grafik yang digunakan, semua telah dipikirkan dengan matang untuk memastikan pemiliknya merasa istimewa dan unik.

Sebagai tambahan, kecekapan bahan api dan ciri-ciri mesra alam skuter ini memastikan bahawa anda tidak hanya bergerak dengan gaya tetapi juga dengan bijak. Dalam era di mana kelestarian alam menjadi keutamaan, memiliki kenderaan yang tidak hanya cantik tetapi juga hijau adalah keperluan.

Jadi, bagi mereka yang mempunyai cita rasa tinggi dan mahu menikmati pengalaman memandu yang unik, Vespa 946 “bunny” adalah jawapannya. Ia bukan sahaja membawa anda ke destinasi pilihan, tetapi juga memastikan anda tiba dengan gaya dan keanggunan.

Previous post

Allianz Malaysia Lancar Produk Insurans Rahmah Terbaru

Next post

Tawaran Menarik daripada Bermaz Auto Alliance

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *