Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Mazda MX-5 Roadster Tambah Kejayaan Dengan Anugerah Terkini

MX-5 Diiktiraf Sekali Lagi Sebagai Kereta Sukan Terbaik dengan Nilai Tertinggi

Mazda MX-5 Roadster sekali lagi mencipta sejarah dengan memenangi anugerah dalam segmen Kereta Sukan dari Vincentric untuk tahun kelapan berturut-turut. MX-5 tahun 2023 juga diiktiraf sebagai pemenang “Kos Terendah Untuk Memiliki” dalam kelasnya, yang menunjukkan nilai hebat yang ditawarkan oleh kereta sukan ini.

Tapi siapakah Vincentric ini? Vincentric adalah sebuah syarikat yang mengkhusus dalam pengumpulan dan analisis data yang berpusat di Michigan, Amerika Utara. Dengan menggunakan pangkalan data kos pemilikan yang eksklusif, Vincentric mengukur dan menganalisa kos pemilikan kereta selepas pembelian dan menggunakan maklumat ini untuk menentukan bagaimana kos-kos ini mempengaruhi nilai kenderaan bagi pembeli. Data Vincentric digunakan oleh organisasi seperti AOL, Yahoo Autos!, Cars.com, General Motors, Toyota, dan banyak lagi sebagai sumber maklumat automotif untuk klien mereka.

mazdamx5-1.0

Tiada keraguan bahawa MX-5 Roadster adalah ikon dalam dunia automotif. Dalam What Car? Car of the Year Awards 2023 di United Kingdom, MX-5 Exclusive-Line dengan enjin Skyactiv-G 1.5 liter diiktiraf sebagai ‘Kereta Sukan Terbaik untuk Nilai’.

Pada tahun 2023, MX-5 menampilkan 10 model – empat Roadster dan enam RF Retractable Fastback. Pilihan enjin merangkumi Skyactiv-G 1.5-liter 132ps dan 2.0-liter 184ps di kedua-dua gaya badan. Struktur penamaan model juga telah diperbaharui, dengan model open top kini dikenali sebagai Roadster. Mazda juga telah memperkenalkan warna baru, Zircon Sand, yang menambah lagi daya tarikan kereta ini.

Mazda MX-5 bukan hanya kereta sukan yang berprestasi tinggi tetapi juga mesra pengguna. Semua versi MX-5 mempunyai kuasa pacuan roda belakang, dan enjin petrol 1.5 dan 2.0 liter yang responsif memastikan pengalaman pemanduan yang menyeronokkan.

Dengan pengiktirafan terbaru dari Vincentric, reputasi Mazda MX-5 sebagai kereta sukan bernilai tinggi semakin kukuh. Keputusan Vincentric didasarkan pada data dan analisis menyeluruh, yang menjadikannya rujukan yang dipercayai dalam industri automotif. Vincentric sendiri beroperasi dari Bingham Farms, Michigan dan sebagai syarikat swasta, ia memperoleh pendapatan tahunan antara $1 hingga $10 juta dan mempunyai antara 1 hingga 10 pekerja.

Terus terang, Mazda MX-5 Roadster terus memenangi hati para peminat kereta sukan di seluruh dunia dengan kinerjanya yang luar biasa dan nilai yang tidak tertandingi. Anugerah terkini dari Vincentric hanya menambah senarai kejayaan yang telah dicapai oleh model ini sejak diperkenalkan.

Previous post

Perodua Axia E, Kereta Nilai Terbaik Baharu dengan Harga RM22,000

Next post

BYD Dolphin dan BYD Seal di Malaysia: EV Baharu di Pasaran!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *