Berita Auto

Chery Kembali ke Malaysia Dengan Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro!

Kita Bermesra Dengan Model Terbaru Chery Seminggu Sebelum Pelancaran Rasmi?

@gohedgostan

♬ 2Cellos Vivaldi Storm – reeltemplates.pro

Chery bukan sahaja kembali ke pasaran Malaysia tetapi juga menggegarkan kita dengan beberapa model menarik. Pada hari ini, kita diberi peluang untuk melihat dengan lebih dekat dua model terbaru mereka, Chery Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro. Jadi, apa yang istimewa tentang kereta-kereta ini?

Pertama, mari kita bercakap tentang Omoda 5. Ia akan ditawarkan dalam dua tahap trim di Malaysia. Harga dan spesifikasi teknikal akan diumumkan secara rasmi oleh Chery pada 6 Julai 2023 nanti. Kami yakin ramai di antara kita tidak sabar menantikan maklumat lebih lanjut tentang kereta ini.

Omoda 5 juga mempunyai versi eksklusif R&D yang diberi warna “Water Green”, yang malangnya, tidak akan diperkenalkan di Malaysia buat masa ini. Tetapi, Chery tidak mengatakan bahawa pilihan warna ini tidak akan dipertimbangkan untuk Malaysia selama-lamanya. Jadi, siapa tahu? Mungkin reaksi positif dari kita semua akan mendorong Chery untuk mempercepatkan pengenalan pilihan warna ini ke pasaran kita.

Pilihan warna ini kelihatan menarik dengan dua nada warna hijau dan putih, dan ini adalah sesuatu yang mungkin disambut hangat oleh generasi media sosial yang menggemari warna-warna lembut.

Tiggo 8 Pro dari Chery pula adalah sebuah SUV 7 tempat duduk yang akan diperkenalkan di Malaysia. Ia memiliki enjin 2.0 liter turbo dengan kuasa 250hp dan tork 300Nm yang menjanjikan performa yang mengagumkan. Dalam segi rekabentuk luaran, Tiggo 8 Pro memperlihatkan elemen dinamik dan statik dengan tiga garis utama yang menghiasi badan kenderaan. Lampu LED-nya yang mempunyai efisiensi pencahayaan sekitar 2.7 kali lebih baik daripada lampu halogen tradisional. Selain itu, rim aloi aluminium berukuran 18 inci memberikan kesan sporty dan megah kepada kenderaan ini.

Selain itu, berdasarkan kepada spesifikasi yang dinyatakan, Chery Tiggo 8 Pro ini mempunyai ukuran panjang 4722 mm, lebar 1860 mm, dan wheelbase sepanjang 2710 mm. Ini menjadikan Tiggo 8 Pro sebuah SUV yang berukuran besar dan luas, sesuai untuk keluarga.

Kualiti produk Chery jelas ditingkatkan pada kali ini. Sebelum ini, Chery dikenali sebagai jenama bajet, namun mereka telah melakukan banyak usaha dalam aspek R&D dan rekabentuk untuk memastikan produk mereka dapat menarik perhatian pengguna yang lebih luas. Oleh itu, dengan peningkatan yang dibuat, ini pastinya akan memberikan saingan yang sengit dalam segmen SUV 7 tempat duduk.

Kami rasa hanya masa akan menentukan, bagaimanapun, jangan lupa untuk melayari gohedgostan.com (untuk liputan dalam Bahasa Melayu) dan DSF.my (untuk liputan dalam Bahasa Inggeris) tentang kedua-dua model Chery Tiggo 8 Pro dan Chery Omoda 5 di Malaysia pada 6 Julai 2023 untuk mengetahui segala maklumat yang anda perlukan mengenai kereta-kereta ini dan banyak lagi.

Previous post

Raja Mewah Elektrik BMW i7 Elektrik Kini di Malaysia:

Next post

Toyota C-HR Generasi Kedua Memukau Eropah dengan Kuasa Hibrid!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *