Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Smart Lantik EON Berhad Jual EV Smart #1

Smart Malaysia, rakan kepada PRO-NET, cabang EV Proton, berusaha memperkasa adopsi EV.

Kita semua tahu bahawa zaman kenderaan elektrik (EV) sudah tiba. Dengan perkembangan teknologi dan kesedaran tentang perubahan iklim, semakin ramai pengguna yang mula berpaling kepada EV. Salah satu pemain utama dalam industri EV kita sendiri adalah Proton melalui anak syarikatnya, Proton New Energy Technology Sdn Bhd (PRO-NET).

Sebagai langkah yang strategik dan berani, PRO-NET baru-baru ini melantik Edaran Otomobil Nasional Berhad (EON), cabang penjualan automotif DRB-HICOM, sebagai peniaga rasmi untuk Smart Malaysia. Smart Malaysia, adalah sebahagian daripada usaha PRO-NET untuk membina rangkaian peniaga EV yang kukuh di Malaysia.

Penambahan EON ke dalam ‘keluarga’ Smart Malaysia bukan sahaja menambah kilauan kepada senarai perniagaan terkenal yang dilantik oleh PRO-NET, tetapi juga meningkatkan visibiliti dan kesedaran jenama EV di kalangan pembeli kereta Malaysia. Lebih menarik lagi, dengan kedatangan model EV canggih dan pemenang anugerah, Smart #1, yang dijangka akan dilancarkan pada suku keempat 2023, peminat EV di Malaysia pasti tak sabar menantikan kedatangannya.

Penyertaan EON ini juga membuktikan lagi keberhasilan Proton dan kumpulan anak syarikatnya dalam menentukan hala tuju industri automotif Malaysia. Hampir empat dekad yang lalu, Proton dan EON memulakan evolusi industri automotif Malaysia dengan EON dilantik sebagai peniaga eksklusif pertama untuk kereta Proton. Kini, mereka kembali membina sejarah dengan memacu revolusi EV.

Smart Malaysia, melalui pelantikan EON sebagai peniaga baharu, berhasrat menjadikan jenama auto baharu mereka yang premium, pintar, dan sepenuhnya elektrik sebagai teman bandar ideal kepada pembeli EV Malaysia. Oleh itu, Smart sedang membina ekosistem yang membolehkan mobiliti elektrik penuh untuk memastikan penghantaran perkhidmatan yang luar biasa kepada pelanggan mereka.

Bagi memastikan pengalaman beli membeli yang lengkap dan memuaskan, peniaga Smart juga dilengkapi dengan sokongan jualan dan perkhidmatan penuh. Selain itu, mereka juga menawarkan pelbagai perkhidmatan tambahan termasuk pengecasan cepat, perkhidmatan pembaikan cepat dan pusat penghantaran, memastikan pengalaman yang menyeluruh untuk semua pelanggan.

Di sinilah PRO-NET bersama EON berperanan. Dengan gabungan produk yang canggih, rakan kongsi yang kuat, dan dedikasi untuk menawarkan perkhidmatan pelanggan tahap baharu, PRO-NET bersedia untuk memberikan perspektif tentang bagaimana masa depan ini akan kelihatan dengan EON juga. Perjalanan elektrifikasi yang menggembirakan ini dijangka akan bermula pada tahun 2023.

Lanjutan kepada itu, kedua-dua syarikat ini bukan sahaja menjual smart #1, tetapi juga akan bertanggungjawab atas semua tawaran ‘kenderaan tenaga baru’ (NEVs) pada masa hadapan. NEVs adalah istilah payung untuk kenderaan yang dikuasakan oleh kuasa alternatif atau hibrid. Oleh itu, jangkaan tinggi diletakkan pada PRO-NET dan EON dalam membawa revolusi EV ke Malaysia.

Selain itu, dalam usaha memastikan pengalaman membeli yang lengkap dan memuaskan, PRO-NET dan EON juga sedang bekerja keras untuk membangun ekosistem yang membolehkan mobiliti elektrik penuh. Salah satu strategi utama dalam mencapai ini adalah melalui aplikasi pintar yang membolehkan pelanggan memulakan perjalanan digital mereka dan menikmati perkhidmatan dalam talian dari mendapatkan maklumat produk hingga membuat pesanan dan pembayaran dengan mudah. Aplikasi ini juga menyediakan akses mudah ke peta pengecasan EV dan kemudahan pengecasan DC, untuk kemudahan yang lebih besar.

Akhir kata, kami sangat bersemangat untuk melihat bagaimana kerjasama antara PRO-NET dan EON ini akan memacu pertumbuhan industri EV di Malaysia. Ini bukan sahaja akan memberi manfaat kepada pengguna kereta tetapi juga akan membantu dalam usaha negara kita untuk mengurangkan jejak karbon. Jadi, bersiaplah untuk perjalanan yang elektrik!

Previous post

Platform Dalam Talian Volvo Car Malaysia Kini Jual Model EV

Next post

Pemenang Anugerah \\ DSF.my Allianz Vehicle Of The Year 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *