Gaya Hidup

Ripsaw dari Filem The Fast And The Furious Kini Boleh Dimiliki

Mungkin anda juga boleh memandu Ripsaw ke panggung wayang untuk menonton Fast X.

Apa yang membuatkan anda minat kereta? Mungkin anda selalu membaiki kereta klasik ayah anda pada hujung minggu, atau mungkin anda terpikat dengan perlumbaan kereta dulu kala. Bagi kami, cinta kami pada kereta bermula apabila menonton The Fast and the Furious: Tokyo Drift, dan kereta yang betul-betul menarik perhatian kami adalah Dodge Viper merah di awal filem.

Peminat filem francais The Fast and the Furious pasti tahu bahawa francais ini bermula sebagai filem perlumbaan kereta yang sederhana, tetapi sekarang telah berkembang menjadi filem aksi penuh adrenalin dengan pelbagai kenderaan menakjubkan. Mungkin kenderaan paling mengagumkan daripada semua kenderaan yang ditampilkan adalah Ripsaw dari filem “The F8 of the Furious”.

Selain itu, francais ini sentiasa ingin melampaui batasan dan bergerak lebih laju dengan setiap filem. Filem yang ke-8 benar-benar melebihi jangkaan dengan tank yang digunakan oleh watak Tej, yang dilakuni oleh Ludacris, seorang rapper merangkap aktor, yang mengambil alih Ripsaw untuk mengimbangi situasi tersebut. Kini, kenderaan yang menarik ini boleh menjadi milik anda.

Dibuat oleh ‘Howe and Howe,’ Ripsaw sebenarnya adalah kenderaan ketenteraan dan juga mempunyai kemampuan kawalan jauh. Versi awam untuk kegunaan rekreasi juga telah dibuat. Tank ringan dengan kelajuan maksimum lebih daripada 96 km/j dikenali sebagai kenderaan terpantas di planet ini.

Dalam filem tersebut, Ripsaw dikuasakan oleh enjin diesel 6.6-liter LBZ Duramax yang sangat kuat. Geoff Howe dari “Howe & Howe Technologies” mendedahkan bahawa enjin tersebut mampu menghasilkan 800hp dan tork 1,627 Nm. Ini dilakukan khusus untuk filem.

The Ripsaw 1.0

Selain itu, reka bentuk ringan dan unik Ripsaw menjadikannya pilihan popular di kalangan pembuat filem. Tank ringan ini juga muncul dalam beberapa filem G.I Joe. Tank ini asalnya dibina dengan harga USD750,000. Ia disimpan di sebuah muzium yang bekerja rapat dengan Universal Studios.

Ripsaw yang dijual ini adalah prototaip asal dengan nombor rangka VIN 000000001. Apa yang menjadikannya lebih istimewa ialah cat asalnya masih kekal. Namun, kerana penggunaannya di atas ais, kenderaan ini mempunyai karat di beberapa bahagian, yang menjadikannya kelihatan memerlukan cat baharu dari beberapa sudut pandangan.

Ripsaw dijangka akan dilelong dengan harga sebanyak USD180,000 di acara lelong Mecum’s Indy 2023 yang akan berlangsung dari 12 hingga 20 Mei 2023, di Indianapolis. Ini pasti menarik minat para pengumpul kereta unik atau peminat francais The Fast and the Furious yang ingin memiliki kenderaan istimewa ini.

Mungkin anda juga berminat untuk mengetahui bahawa filem terakhir dari francais The Fast and the Furious akan datang ke pawagam tak lama lagi. Filem Fast & Furious 11 ini merupakan filem kesebelas dalam siri Fast & Furious dan filem ke-12 secara keseluruhan. Ia akan menjadi penutup untuk francais utama Fast & Furious. Jadi, mengapa tidak membeli Ripsaw dan membawanya ke pawagam untuk menonton filem penutup yang dinanti-nantikan ini?

Dengan memiliki Ripsaw, bukan sahaja anda akan menikmati sensasi memandu kenderaan yang menarik ini, tetapi anda juga akan menghidupkan kembali kenangan filem Fast and Furious yang telah menginspirasi begitu ramai peminat kereta di seluruh dunia. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk memiliki sebahagian daripada sejarah francais filem ini dan bergabung dengan komuniti peminat yang meminati kenderaan ini.

Dalam kesimpulannya, Ripsaw merupakan kenderaan yang unik dan istimewa yang pasti akan menarik perhatian di mana-mana jalan raya. Jadi, jika anda ingin memiliki sebahagian daripada sejarah Fast and the Furious, inilah peluang anda untuk melakukannya. Selamat mengejar impian anda, dan semoga berjaya dalam lelongan Ripsaw ini!

Previous post

McLaren P1 dengan Cat MSO Pacific Blue: Koleksi Istimewa

Next post

Adakah Toyota 4Runner 2024 Sesuai untuk Pembeli Asia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *