Berita Auto

McLaren P1 dengan Cat MSO Pacific Blue: Koleksi Istimewa

Supercar 2014 yang tersendiri dengan kombinasi warna yang memukau.

Untuk para peminat supercar yang mencari satu unit yang jarang ditemui untuk dimiliki dan mungkin tidak pernah memandu, berikut adalah McLaren P1 yang mungkin anda ingin letak di ruang tamu anda sebagai pameran.

Sudah menjadi fakta yang terkenal bahawa P1, sangat cepat dan diinginkan, bukanlah supercar yang paling boleh diandalkan untuk dimiliki dan itulah sebabnya pemilik McLaren P1 ini jarang memandunya.

Pemiliknya telah memesan P1 ini dalam warna MSO Pacific Blue, cat yang sangat dinamik dan berkilauan yang mengubah warna bergantung pada cahaya dan sudut pandangan.

P1 ini dipesan dengan lebih daripada £73,000 (sekitar RM403,000) dalam aksesori tambahan, termasuk jahitan kontras ungu dan serat karbon berkilat untuk dipadankan dengan cat MSO Pacific Blue bernilai £33,580 (sekitar RM185,000).

McLaren P1 dengan MSO McLaren P1 dengan MSO P1 pemilik tunggal ini mempunyai nombor rangka 117 daripada 375 unit yang dibina oleh McLaren Cars UK. Ia hanya mempunyai 2,900 batu di odometer (kebolehpercayaan dan kebimbangan tentang tercalar ketika di jalan) dan telah diservis secara berkala, dengan perkhidmatan yang dijadualkan dilakukan oleh pengedar McLaren Ascot.

Yang menariknya, McLaren yang agak unik ini kini dibuka untuk tawaran di rumah lelong Sothebys dan anda boleh klik di sini untuk mendapatkan semua maklumat yang diperlukan.

Sementara itu, McLaren P1 dikuasakan oleh enjin hibrid V8 3.8-liter dwiturbo yang menghasilkan 903hp dan tork 900Nm, dipadankan dengan transmisi dual-klac 7-kelajuan yang mengendalikan roda belakang.

Selain itu, angka prestasi yang disediakan oleh McLaren mengesahkan bahawa P1 boleh memecut dari 0-100 km/j dalam masa 2.8 saat dan mempunyai kelajuan maksimum 217 mph.

Sekiranya anda tertanya-tanya, P1 yang digunakan dalam stok dijual dari USD2.9 juta hari ini yang kira-kira RM12.87 juta ringgit sebelum cukai tempatan dimasukkan.

SIARAN MEDIA:

McLaren Automotive adalah pencipta kereta sukan mewah, berprestasi tinggi dan supercar. Setiap kenderaan dibina dengan tangan di McLaren Production Centre (MPC) di Woking, Surrey, England.

Dilancarkan pada tahun 2010, syarikat ini kini merupakan bahagian terbesar dari McLaren Group. Syarikat ini mempunyai tiga keluarga produk yang didefinisikan: Sports Series, Super Series, dan Ultimate Series yang dijual melalui lebih daripada 80 pengedar di 30 pasaran di seluruh dunia.

McLaren merupakan perintis yang terus mendorong batasan. Pada tahun 1981, ia memperkenalkan rangka serat karbon yang ringan dan kuat dalam Formula 1 dengan McLaren MP4/1.

Kemudian pada tahun 1993, ia merancang dan membina kereta jalan McLaren F1 – syarikat ini tidak pernah membina kereta tanpa rangka serat karbon sejak itu.

Sebagai sebahagian daripada Ultimate Series, McLaren adalah yang pertama untuk menyampaikan hypercar hibrid, McLaren P1™.

Diumumkan pada Festival Kelajuan Goodwood pada tahun 2018, rancangan perniagaan Track25 syarikat akan melihat pelaburan sebanyak £1.2 bilion dalam penyelidikan dan pembangunan untuk menghasilkan 18 kereta baharu atau derivatif menjelang akhir tahun 2025.

Pada tahun 2017, syarikat ini melancarkan model tambahan termasuk generasi kedua Super Series, 570S Spider dan McLaren Senna.

Pada tahun 2018, syarikat ini melancarkan 600LT dan McLaren Speedtail, Ultimate Series seterusnya dan Hyper-GT McLaren pertama yang hanya akan menghasilkan 106 unit.

Untuk menyokong pembangunan, kejuruteraan, dan pembuatan rangkaian kereta sukan dan supercar yang inovatif, McLaren Automotive bekerjasama dengan syarikat terkemuka di dunia untuk menyediakan kepakaran dan teknologi khusus. Ini termasuk AkzoNobel, Kenwood, Pirelli, dan Richard Mille.

Jadi, jika anda adalah seorang kolektor kereta atau peminat supercar yang mencari McLaren P1 yang sangat istimewa dengan cat MSO Pacific Blue, ini mungkin peluang anda untuk memiliki salah satu daripada 375 unit yang dibina.

Tawaran dibuka di rumah lelong Sotheby’s, jadi jangan lepaskan peluang ini untuk menambahkan kereta ikonik ini ke koleksi anda.

Previous post

Kereta Elektrik Neta V Mungkin Tiba Dengan Harga RM89,000

Next post

Ripsaw dari Filem The Fast And The Furious Kini Boleh Dimiliki

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *