Uncategorized

Harga Audi Rs 3 Sedan 2023 – Dari RM649,990 + Duti Dan Cukai

Audi Rs 3 baharu ini juga merupakan Audi pertama yang pernah dilengkapi dengan tork splitter.

PHS Automotif Malaysia (PHSAM) telah mengumumkan pengenalan sedan Audi Rs 3 yang baharu, dengan harga dari RM646,990 hingga RM655,990 dengan pakej jaminan Audi, termasuk duti dan cukai jualan di semenanjung Malaysia dan juga Audi pertama yang pernah dilengkapi dengan tork splitter untuk pengendalian muktamad

Foto Statik, Warna: Kyalami Hijau

Bagi harga baharu 2023 Audi Rs 3 di Langkawi dan Labuan, di mana kereta itu dikecualikan cukai, ia dijual pada harga RM315,343.73 tanpa pakej jaminan Audi dan RM324,343.73 dengan pakej jaminan audi menjadikannya tambahan kepada keluarga prestasi jenama, RS.

Sedan Audi Rs 3 menawarkan prestasi unggul yang digabungkan dengan ciri-ciri mewah bersama-sama dengan warisan motorsportnya menjadikannya sleeper car yang sempurna atau kereta do-it-all bergantung pada bagaimana anda melihatnya dan juga menjadikannya kereta pemandu muktamad yang mampu memuaskan malah pemandu yang paling menuntut.

Dengan reka bentuk evolusi ekspresif, enjin turbocharged yang kuat, penggantungan sukan serta sistem pemacu roda quattro yang legenda, sedan Audi Rs 3 adalah kenderaan yang sempurna untuk pengalaman memandu yang penuh adrenalin sementara masih menjadi kereta keluarga yang ideal untuk pemanduan yang santai.

Audi Rs 3 dikuasakan oleh enjin lima silinder turbocharged 2.5 liter yang menghasilkan 400ps kuasa dan tork 500nm melancarkan kereta ini dari 0 hingga 100km/j dalam hanya 3.8 saat dipadankan dengan transmisi tronic 7-speed yang menggabungkan kecekapan dan Sukan transmisi manual dengan kemudahan automatik moden.

Sedan Audi Rs 3 mempunyai badan luar yang melebar dan berani meneruskan trend gaya bersahaja dengan pedalaman mewah. Sayap depan yang luas dan sangat menarik dan lubang udara yang agresif membuat kesan yang kuat dan ditekankan dengan tandatangan jenama 4 gelang hitam RS dan gril honeycomb.

Audi Rs 3 juga mempunyai dalaman mewah yang dibalut dengan trim hitam, merah atau hijau dan mempunyai keselesaan minda dengan kerusi sukan kulit Nappa yang terbaik dengan jahitan RS Honeycomb dan stereng eksklusif RS.

Audi Rs 3 juga mempunyai kabin yang berfokus pada pemandu yang memastikan pemandu sentiasa mengawal pemacuan. Kokpit maya memaparkan maklumat penting mengenai prestasi kereta, sementara Audi Drive Select menawarkan mod memandu khusus RS yang berbeza untuk menyesuaikan pemacuan berdasarkan apa yang dikehendaki oleh pemandu pada masa itu.

Pada tahun 2021, sedan Audi Rs 3 menguasai Nurburgring yang terkenal dalam hanya 7.40.748 minit, menjadikannya model padat terpantas di dunia dan datang dalam enam pilihan warna, iaitu Kyalami Green (warna hero), Kemora Grey, Glacier White, Mythos Black, Python Yellow dan Daytona Grey.

Layari laman web Audi rasmi yang dipautkan di sini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Audi Rs 3 dan model Audi yang lain.

Previous post

Saham Geely Auto Kukuh Untuk Hasil Kewangan Tahun 2022

Next post

SUV Elektrik Di Malaysia Kini Ada Saingan Baharu: JAGUAR I-PACE

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *