Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Ford Ranger Wildtrak X Baharu Adalah Satu Tangga Bawah Raptor Australia

Ford Ranger Wildtrak X eksklusif Australia adalah lebih lebar dan lebih tinggi.

Cakap saja apa yang anda mahu tentang jabatan kereta penumpang Ford, tak ramai yang boleh menafikan bahawa mereka menuju puncak pasaran trak pikap. Pertama datang Wildtrak, yang merupakan varian utama dengan pakej kosmetik yang unik.

Kemudian, Ranger Raptor tiba dan ini memberikan pengguna rasa prestasi sedia Baja terima kasih kepada Fox Shocks, tayar off-road yang besar dan peningkatan prestasi yang lain.

Kini, Ford sedang mencipta varian baharu untuk merapatkan jurang antara dua Rangers peringkat teratas ini dan ia dipanggil ‘Wildtrak X’. Untuk bersikap adil, ini bukanlah Wildtrak X pertama yang pernah ada. Ford Australia mempunyai Wildtrak X yang lain, tetapi itu pada Ranger generasi sebelumnya dan mempunyai set peningkatan yang berbeza.

Wildtrak X mengambil pakej asas Ranger Wildtrak semasa sambil menambah trek yang lebih luas, lebih banyak pelepasan tanah dan banyak barangan lain. Ini bermakna anda mendapat diesel turbo 2.0L 4-silinder dan bukannya enjin petrol 6-silinder.

Kedua-dua trek depan dan belakang Wildtrak X adalah 30mm lebih lebar daripada yang terdapat pada Wildtrak standard. Wildtrak X juga telah dipasang dengan peredam Bilstein dan ketinggian tunggangannya telah dinaikkan sebanyak 26mm. Kapasiti menunda masih 3500kg. Wildtrak X mendapat tayar 17″ baharu yang dibalut dengan tayar all-terrain 265/70 R17 General Grabber AT3.

Ford-Ranger-Wildtrak-X-1.0

Untuk meningkatkan pakej off-road, Wildtrak X turut mendapat Rock Crawl dan sistem Trail Control – kawalan pelayaran berkelajuan rendah apabila anda tidak berada di atas jalan tar.

Peningkatan yang tidak berkaitan dengan prestasi termasuk reka bentuk gril hadapan yang unik yang dipasang dengan LED tambahan, yang merupakan sesuatu yang turut dibawa oleh Ranger Wildtrak X sebelumnya. X kini turut membawakan tangga sisi aluminium cast dan menambah pilihan berikut sebagai standard:

  • matrix LED headlight
  • sliding load rack
  • folding roof rack
  • B&O sound system
  • 12.4″ kluster instrumen digital

Ford Ranger Wildtrak X hanya tersedia dalam cat Cyber Orange dengan lencana hitam memberikan sedikit kontras. Walaupun ia berasal dari kilang yang sama di Thailand dengan Renjer kami, kami tidak menjangka ia akan dijual di sini.

Previous post

Iklan Pengedar Untuk Tempahan SUV PROTON X90 DIBUKA

Next post

Pemilik Stesen Minyak JB Didenda Kerana Membiarkan Kereta Asing Pam RON95

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *