Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Volvo Memperkenalkan Versi Baharu XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge baharu ini akan datang pada tahun 2023

Volvo Car Malaysia baru sahaja mengumumkan bahawa jenama itu akan memperkenalkan versi baharu Volvo XC40 Recharge Pure Electric dan keseluruhan barisan XC40 untuk model tahun 2023, jadi kita harap dapat melihat beberapa perubahan pada SUV kecil yang dikenali ini yang membantu rakyat Malaysia memandu ke arah masa depan yang lebih mampan.

batch_InteriorVolvo-Xc40-EV_frunk-5.09

Volvo XC40 Recharge Pure Electric ialah kenderaan elektrik (EV) pertama yang diperkenalkan oleh Volvo Car Malaysia di negara ini pada Mac 2022. Sambutan untuk kenderaan ini daripada orang ramai amat menggalakkan dan menerima lebih 400 tempahan dalam tempoh dua bulan pertama sahaja. Lebih-lebih lagi, semua unit telah dihantar menjelang Jun 2022.

Selain itu, Volvo XC40 Recharge Pure Electric juga merupakan model pertama yang diperkenalkan oleh syarikat yang disediakan untuk tempahan dalam talian. Ia juga merupakan kenderaan elektrik tulen yang pertama dipasang secara tempatan di negara ini dan bergaya serta berkuasa serta membolehkan pelanggan mengalami pecutan lancar dengan pelepasan sifar.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric 2023 baharu, akan dikemas kini dengan warna luaran baharu, ‘fjord blue,’ pembersih udara remote PM2.5 pra-pembersihan, reka bentuk rim hadapan yang dikemas kini, charcoal connect suede textile interior, Foot Movement Detection Module (FMDM) dan tuil gear baharu yang diukir dengan arang tanpa kulit.

Selain itu, model Volvo XC40 Recharge tahun 2023 baharu ini akan berharga sekitar RM278,888, yang lebih tinggi daripada kosnya sekarang tetapi sekali lagi, harga kereta naik secara umum jadi semua perkara dipertimbangkan, kenaikan harga ini tidak begitu teruk.

Charles Frump, Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia, berkata, “Kejayaan menakjubkan XC40 Recharge Pure Electric memberitahu saya bahawa kami bergerak ke arah yang betul dengan perjalanan semua elektrik kami. Sejak pengenalan agenda elektrifikasi kami, kami sentiasa mencari jalan untuk meningkatkan pengalaman pemanduan pelanggan.”

“Dengan peningkatan baharu model tahun 2023 XC40 Recharge Pure Electric, kami percaya pelanggan boleh mengharapkan pengalaman pemanduan yang dipertingkatkan yang memberi mereka kebebasan untuk bergerak secara peribadi, mampan dan selamat.” tambah beliau.

Model tahun 2023 Volvo XC40 Recharge T5 Ultimate (Plug-In Hybrid) dan XC40 B5 Ultimate (Mild Hybrid) akan menjalani facelift yang merangkumi Perubahan Casis Dinamik dan saya teruja untuk melihat apa yang akan dilakukan untuk kereta ini. Kedua-dua model ini akan dijual pada harga sekitar RM268,888.

Interior Volvo-Cover 1.0

Apakah pendapat anda tentang model baharu tahun 2023 Volvo XC40 Recharge dan senarai keseluruhan kenderaan XC40 sekarang? Adakah mereka akan menjual seperti dahulu atau adakah kenaikan harga akan menghalang sesetengah pembeli?

Previous post

Mengapa Touch N Go Mempunyai Monopoli Dengan Tol Kita?

Next post

AP Kereta Elektrik Akan Dimansuhkan Selepas BN Menang PRU15

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *