Berita Auto

Mahukah Anda Membeli Flagship Proton X50 Terpakai Sekarang?

Tempahan Untuk Proton X50 Kini Melebihi 42,000 Unit.

Dan anda perlu menunggu hampir 9 bulan untuk menerimanya.

Ini mengingatkan kita kepada masa ketika Proton Wira (Mitsubishi Lancer) terjual lebih cepat daripada lencana Proton, stereng, pelekat, barang plastik dan pembekal air-press dapat membuat lencana dan bahagian untuk dipasang pada Mitsubishi Lancer yang merupakan usaha re-badging yang sangat berjaya yang membawa keuntungan besar kepada Proton dan keuntungan yang lebih besar lagi kepada Mitsubishi Motors yang pada masa itu sudah menjual Lancer generasi berikutnya di semua pasaran di seluruh dunia termasuk Singapura dan Thailand.

Dilancarkan pada bulan Mei 1993 (berharga dari RM39k hingga RM54kk), Wira adalah produk ‘hero’ sebenar untuk Proton dan masih merupakan kereta yang sangat dicari oleh pencuri kereta untuk alat ganti kerana masih ada beribu-ribu Wira terpakai yang dibina dengan baik ini di sekitar negara berlaku setia kepada pemiliknya hari demi hari. Harap maklum bahawa hampir 953,000 Wira terjual.

Ini bermaksud, pembeli kereta kelas menengah Malaysia dapat melihat versi terbaharu Lancer ketika mengunjungi jiran kami tetapi dengan harga jualan Proton Wira jauh lebih rendah daripada Nissan Sentra, Mazda 323 dan Toyota Corolla SE, tidak banyak pujukan yang perlu dilakukan di semua bilik pameran Proton di seluruh negara.

Penjual Proton Wira hanya perlu mengambil pesanan dan pembeli hanya menerima masa menunggu yang semakin meningkat.

Kini muncul kejayaan crossover Proton X50. Geely Bin Yue yang direbadge dan direkayasa semula, Proton baharu ini sudah mempunyai lebih dari 42,000 tempahan dan masa menunggu jika anda pesan hari ini adalah sekitar 9 bulan, ini bermaksud anda tempah X50 anda pada 2021 dan anda akan menerimanya pada suku pertama 2022.

Jadi, sama seperti dengan Proton Wira bertahun-tahun yang lalu, sekarang kita melihat beberapa Proton X50 yang terpakai muncul dalam iklan kenderaan terpakai untuk dijual dengan harga jualan yang hampir sama dengan harga jualan diskaun cukai jualan semasa dari bilik pameran. Sekiranya anda tidak keberatan dengan warna, ada mileage sedikit dan fakta bahawa nama anda sebagai pemilik kedua, anda boleh memandu Proton X50 Flagship spesifikasi tinggi dalam masa seminggu.

Apatah lagi kenyataan bahawa Proton X50 ini mempunyai enjin, ciri keselamatan, saiz dan keselamatan yang hampir sama dengan Volvo XC40 yang lebih mahal, ini mungkin merupakan crossover best buy sekarang.

Survey iklan kenderaan terpakai kami untuk X50 menunjukkan bahawa hanya ada sebilangan kecil yang dijual dan ketika kami menalipon beberapa penjual, X50 mereka sudah dijual.

Previous post

Ferrari 812 Competizione Diperkenalkan

Next post

Mitsubishi Lancer EVO VI Tommi Mäkinen Ed. Pecah Rekod Jualan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *