Berita Auto

Bentley Menyampaikan Brek Terbesar Dan Terbaik Di Dunia

GT Baharu ini mendapat brek kereta terbesar di dunia.

Beberapa bulan yang lalu, Bentley melancarkan Continental GT yang baharu dengan versi enjin W12 6 liter Bentley yang lebih hebat lagi. Dengan peningkatan kuasa dari 626bhp kepada 650bhp, yang mungkin tidak seberapa kepada anda, peningkatan kecil ini membolehkan pemandu GT baharu ini sampai ke 100km / j dari berhenti 0.1 saat lebih pantas.

Kemudian, kelajuan tertinggi sekarang adalah 1 bsj lebih hebat, dari 207 bsj sebelumnya kepada 208 bsj. Adakah semua kenaikan ini benar-benar memberi perbezaan kepada pemandu ?.

Adakah Bentley benar-benar memikirkan perbezaan pecutan dan kelajuan tertinggi yang sangat kecil ini akan meyakinkan pemilik Continental GT lama untuk menaik taraf ke versi baharu ini? Well, dalam dunia si kaya raya, ia memang ada perbezaan kerana wang adalah senang bagi mereka dan harga permintaan £159,900 (sekitar RM940,000 sebelum cukai tempatan dan kos penghantaran) tidak ada kesan kepada baki bank mereka (sama seperti perbezaan kuasa).

Untuk memastikan GT yang ‘lebih kuat’ ini berhenti, jurutera Bentley telah memasang sistem brek yang baharu dan buat masa ini mereka mempunyai hak bercakap gah dengan ‘sistem brek kereta pengeluaran terbesar’.

Sekiranya anda tidak tahu, pasaran Global Carbon Ceramic Brake Discs bernilai USD1,551.3 juta pada tahun 2019.

Industri automotif menyaksikan penembusan cepat teknologi peningkatan prestasi yang dirancang untuk menjadikan pemanduan lebih selesa, menyenangkan, dan selamat untuk pemandu. Sistem brek automotif adalah bidang utama di mana perkembangan pesat berlaku.

Peningkatan aktiviti R&D oleh pemain utama untuk pengembangan produk yang menjimatkan kos diharapkan dapat mewujudkan peluang baharu dari segi pendapatan bagi pemain yang beroperasi di pasar cakera brek seramik karbon global dalam jangka masa ramalan. Selain itu, rantau automotif yang maju seperti EU dan Amerika Utara mempunyai norma pelepasan bahan bakar yang paling ketat di seluruh dunia, yang diharapkan dapat meningkatkan permintaan untuk cakera brek seramik karbon.

PRESS RELEASE: The new carbon ceramic braking system boasts 440mm diameter front discs combined with new ten-piston front calipers, making this not only the biggest brake ever fitted to a Bentley but also the largest car brake in the world. This latest generation of carbon-ceramic disc has been specially formulated to provide class-leading braking performance with copper-free brake friction material for reduced environmental impact.

The new ceramic brake system offers weight saving of 33 kg compared to the iron braking system, and most importantly this is un-sprung weight which lowers inertia and gives the vehicle more responsive handling.  

The ceramic brake has been extensively tested around the world including at the Nurburgring Nordschleife where it set levels of braking performance never before achieved by a Bentley. In objective tests the ceramic brake has proven itself to be exceptionally fade resistant – after ten consecutive from 80 mph, the stopping distance only increased by 1.1 metres, to just 61.1 metres.

Previous post

Rolls-Royce Boat Tail Adalah Satu Kenderaan Pelik

Next post

Geely Auto Xingyue L Sedang Diuiji Untuk Pelancaran Global

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *