Hibrid & Elektrik

Konsep e-Beetle Petunjuk Kepada Masa Depan Elektrik Volkswagen

The Beetle mendapat nafas baharu dengan alat pacuan elektrik dari e-Up!

Sekiranya anda bertanya sesiapa untuk menamakan beberapa kereta ikonik, kemungkinan Volkswagen Beetle akan menjadi salah satu banyak mendapat perhatian. Tidak sukar untuk memahami mengapa sebuah kereta yang terkenal sebagai idea dari seorang yang, dalam sejarah, tidak disukai ramai . Reka bentuk yang comel, enjin yang cekap dan faktor keseronokan semuanya menyumbang kepada kejayaan Kereta Rakyat ini.

Setelah 65 tahun dan lebih daripada 21 juta unit yahng dihasilkan, Beetle asli yang terakhir dilancarkan di Puebla, Mexico pada tahun 2003. The Beetle Baru, yang diperkenalkan pada tahun 1998, gagal memenuhi harapan, dan juga generasi ketiga model yang tiba pada tahun 2012, walaupun usaha berani Volkswagen untuk menambahkan sentuhan kejantanan pada reka bentuk. Akhirnya, pada bulan Julai 2019, Beetle pergi buat selamanya dan kali ini, tidak ada perancangan untuk penggantinya.

Namun, hanya dua bulan kemudian, anak syarikat Kumpulan Volkswagen yang dikenali sebagai Volkswagen Group Components melepaskan versi elektrik Beetle asli – e-Beetle. Digambarkan sebagai “konsep holistik”, kereta itu menggunakan e-Up! sebagai asas teknikal, yang bermaksud bahawa peralatan penting iaitu motor elektrik, bateri dan kotak gear satu kelajuan semuanya dari hatchback itu. Penukaran dilakukan oleh syarikat pakar eClassics.

On paper, motor elektrik menghasilkan 82 PS, membolehkan e-Beetle mencapai 80 km / j dari berhenti dalam lapan saat sebelum maksimum 150 km / j. Menghidupkan motor elektrik adalah bateri lithium-ion 36.8 kWh yang dipasang di bawah badan, yang memberikan e-Beetle jarak operasi 200 km. Sekiranya itu tidak mencukupi, pengecasan pantas akan memberikan jarak 150 km tambahan setelah sejam pengecasan.

Thomas Schmall, Ahli Lembaga Pengurusan Komponen Kumpulan Volkswagen mengatakan bahawa e-Beetle dapat membuka jalan untuk pengesahan kenderaan klasik yang lain. “Kami sudah bekerjasama untuk menyiapkan platform untuk Bas. E-Porsche 356 juga dapat diburu pada masa depan. “

Kita tunggu dan lihat. Volkswagen telah memperkuat niat mereka untuk menghidupkan semula ‘Bug sebagai ikon EV’ setelah syarikat itu dilaporkan telah memfailkan nama dagang ‘e-Beetle’ pada bulan Julai 2020.

Adakah idea untuk memodenkan klasik seperti Beetle tidak munasabah? Mungkin, tetapi Volkswagen sudah mempunyai platform elektrik khusus yang tersedia, jadi ini adalah permulaan. Selain itu, menggabungkan reka bentuk yang disukai oleh banyak pihak dengan alat pacuan elektrik untuk membuat EV pasaran massa adalah sesuatu idea tidaklah begitu buruk. Lagipun, nostalgia adalah laris.

Previous post

Porsche 911 Ini Direstorasi Oleh Gunther Werks

Next post

Toyota Corolla Cross Mungkin Dijual Kurang RM120K

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *